زندگی بعد از خیانت

زندگی بعد از خیانت

یک روز که در خانه بودیم ، همسرم رفت حمام و گوشی ش روی میز بود و من خیلی اتفاقی دیدم که براش یک پیام امد که ” خیلی دلم برات تنگ شده و دیشب خیلی بهم خوش گذشت عزیزم ، دوست دارم.” توجه ام جلب شد و البته خیلی شوکه شدم و رمز گوشی را داشتم و …  این یکی از داستانهای خیانت است که میتواند از هر دو طرف سر بزند. بعد ممکن است بنا به هر دلیلی امکان ترک ان زندگی به راحتی امکان پذیر نباشد و فرد بنا به شرایط مجبور باشد که در ان زندگی بماند. حالا این سوال مطرح میشود که زندگی بعد از خیانت ایا امکان پذیر است و اگر بله به چه صورت باید به زندگی بعد از خیانت ادامه داد .

بعد از خیانت در یک رابطه ی صمیمانه، مشکلاتی بوجود میاید. واقعیت این است  که حتی اگر تصمیم بگیرید که به همسر خود یک فرصت دیگری بدهید اما به راحتی نمیتوان اعتماد از دست رفته را احیا کرد و هر رفتاری در هر سطحی از طرف مقابل سر بزند، ان واقعیت تلخ را برای طرف مقابل تداعی میکند و شاید به ماهها و یا سالها زمان نیاز داشته باشیم تا بتوانیم اعتماد از دست رفته را بدست آوریم .

در خصوص خدمات خانواده بیشتر بدانید

برای رفع مشکلتان احتیاج به زوج درمانگر خوب دارید ؟ پس کلیک کنید 

علت و پیامد خیانت همسر

چطور میشود که دو نفر که با هم تصمیم میگیرند که زندگی سلامت و صادقانه ای با هم داشته باشند و یک دفعه متوجه میشویدکه شریک زندگی شما به شما خیانت کرده است ؟

خیانت زمانی اتاق میافتد که اعتماد بین طرفین نقض میشود . و یکی از طرفین زندگی زناشویی به طرف مقابل خیانت میکند. و قاعدتا این اتفاق میتواند اثرات زیادی را بر زندگی مشترک و رابطه داشته باشد .

البته باید خاطر نشان کردکه وقتی که اسم خیانت به گوشمان میخورد تصور میکنیم که خیانت فقط به رابطه ی جسمی ختم میشود در حالیکه باید گفت که خیانت یک طیف است یعنی از کم به زیاد در حال تغییر است .

شاید بتوان گفت که روابط دوستانه همیشه آسان نیست و شاید علی رقم برداشت همگان باید گفت خیلی به ندرت ساده است. اما اکثر ادمها با این تصور وارد یک رابطه میشوندکه میتوانند به طرف مقابل برای براوردن نیازهای خاصشان اعتماد کنند و به اینصورت وارد یک رابطه ی صمیمی  میشوند و تصور میکنندکه این رابطه فقط بین این دو وجود دارد و یک رابطه ی رومانتیک و عاشقانه است. گاهی اوقات کمی جلوتر هم میروند بطوری که به شخص دیگر وابسته میشود .

غم انگیز داستان این قسمت است که یکی از این دو نفر نتوانند در این مسئولیت به نحو احسن رفتار کنند، یا بعد از مدتی متوجه شود که در انتخاب خود اشتباه کرده یا زیاده خواه باشد و یا … و در نتیجه این رابطه علی رقم شور عاشقانه ان به شکست ختم شود و وقتی که این اتفاق بیافتد ممکن است یکی از طرفین در رابطه باقی بمانند اما درکنار ان دنبال روابط جایگزین باشند و در نهایت میشود خیانت .

ممکن است فرد در خانه نیازهای اساسی خود را دریافت نکند و در نتیجه به دنبال براورده کردن این نیازها در بیرون از خانه میگردند. این نیازهای از نیازهای مالی مانند کارهای جزیی مانند پرداخت قبوض و هزینه های موبایل تا هزینه های بالاتر، نیازهای عاطفی مانند نیاز به توجه و محبت و صمیمت، یا نیازهای فیزیکی مانند سکس یا نیازهای اساسی دیگر می باشد .

و وقتی که طرف مقابل متوجه شود زندگی از روال عادی خود خارج میشود و بعبارتی کشف این رابطه میتواند ویرانگر باشد  و پرده های اعتماد و صمیمت بین اعضای خانواده فرو می افتد. به بسیاری از جنبه های هویت فرد ضربه زده میشود و باعث از بین رفتن اعتماد در زوجین میشود  و همه ی این اتفاقات بهمراه تغییرات فیزیک در خود فرد میشود مثلا مضطرب میشود، افسرده میشود، هیجانات منفی اش بالا میرود و در نهایت حتی ممکن است منجر به جدایی و طلاق گردد.

زندگی بعد از خیانت

بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

قطعا زمانیکه متوجه میشویم همسرمان به ما خیانت کرده ، حال و احوال بدی را تجربه میکنیم. گریه میکنیم و غصه میخوریم و به زمین وزمان بد وبیراه میگوییم و دعوا میکنیم و خلاصه کارهایی از این قبیل را انجا میدهیم. گروهی از افراد هم همین که متوجه خیانت همسر خود میشوند شوکه میشوند و بعد با خودشان فکر میکنند که چه کارهایی را باید انجام دهند .

ما در اینجا میخواهیم شما را راهنمایی کنیم تا مواردی را که نباید بعد از خیانت همسر انجام داد را به شما یادآور شویم

خودت را سرزنش نکن 

زمانیکه خیانتی صورت میگیرد، شاید اولین کاری که ممکن است انجام دهید این است شروع کنید و خودتان را سرزنش کنید و خودتان را مسبب این موضوع بدانید و مثلا به خودتان بگویید که شاید در اتاق خواب خوب برخورد نکردم یا خیلی به خودم نرسیدم یا … و مدام خود را سرزنش کنید. اما این را بدانید که هرگز نباید خودتان را بخاطر اشتباه همسرتان سرزنش و ملامت کنید. ممکن است شما در رابطه با همسرتان تقصیراتی داشته باشید که باید مسئولیت ان را قبول کنید. اما منظور ما این است اینطور فکر نکنید که شما مقصر صد در صد خیانت همسرتان هستید. و مورد بعد اینکه اگر زیاد خود را مقصر بدانید این باعث میشود که همسرتان مسئولیت اشتباه خود را قبول نکند .

به دوست و معشوقه ی همسرتان فکر نکنید 

خانم عزیز اگر مایل هستید که خودتان را بهم بریزید به دوست همسرتان فکر کنید. اصولا وقتی که خیانتی رخ میدهد، خانم در خلوت و ذهن خود در مقام مقایسه با هووی خود بر میاید که او چه مزیتهایی نسبت به من داشته که همسرم جذب او شده و اینکار کمکی که به شما نمیکند که هیچ، شما را دیوانه میکند. در موارد نادر ممکن است دلیل خاصی برای جذب اقا وجود داشته باشد، اما در اکثر مواقع فرد مورد نظر ویژگی منحصر به فردی ندارد و اگر شما مدام در حال مقایسه خود با او باشید، اینکار باعث میشود به رابطه و همسرتان فکر نکنید . بنابرین دانستن این موضوع کمک خاصی به شما نمیکند و بیشتر اعصاب شما را خورد میکند .

دلایل خیانت همسرتان را منطقی جلوه ندهید 

بعضی اوقات خانمها فکر میکنند که اگر دلایل منطقی برای خیانت همسرشان پیدا کنند، با این موضوع پذیرش خیانت همسر برایشان راحتتر است. مثلا اینکه همش تقصیر ان خانم بوده که انقدر به همسرتان گیر داده که همسرتان پذیرفته یا شغل همسرتان طوری است که چون در سفر است و شرایطش طوری بوده که مستعد این خیانت بوده. التبه که زمانیکه که خیانتی صورت میگیرد باید آسیب شناسی شود و مشکلاتی که باعث بوجود امدن این موضوع شده را برطرف کرد اما توجیه کردن و منطقی کردن درست نیست . بجای اینکار رو به جلو حرکت کنید .

خیانت همسرتان را علنی نکنید 

یکی از اشتباهات خانمها زمانیکه متوجه خیانت همسرشان میشوند این است که شروع میکنند و این موضوع را با خانواده ی خودشان، دوستانشان، خانواده ی همسرشان درمیان میگذارند و بعبارتی جار میزنند. ممکن است که اصلا اصل موضوع یک سوء تفاهم باشد یا به ان اندازه که خانم برداشت کرده نباشد و حتی با فرض اینکه به اندازه تصور خانم هم باشد، ممکن است که همسر در صدد جبران بربیاید و کم کم در زندگی دو طرف با هم تفاهم برسند. اما مسئله اینجاست این جار زدن و علنی کردن در ذهن کسانیکه با انها درمیان گذاشته شده باقی میماند و هر زمان که همسر ان خانم را میبینند یاد ان خاطره یا صحبت خواهند افتاد و این اصلا موضوع جالبی نیست. و مورددیگر اینکه گفتن این صحبتها به دیگران شاید در لحظه شما را خالی کند اما در واقعیت کمکی به شما نخواهد کرد، چون بهتر است که شما موضوع را با یک کارشناس درمیان بگذارید .

به قضاوت دیگران اهمیت ندهید 

همانطور که گفتیم ممکن است وقتی که خیانتی صورت میگیرد یا شما ان را علنی کردید یا نوع خیانت بصورتی بوده که دیگران متوجه شدند و آنوقت شما هر تصمیمی که بخواهید برای زندگی خود بگیرید، نگران قضاوت دیگران باشیدکه اگر من فلان تصمیم را بگیرم دیگران راجع به ما چه قضاوتی بکنند. شاید شما با دیگران و اطرافیانتان مشورت کنیدو انها هم راهنمایی های خوبی به شما بکنند اما واقعیت این است که کسی که باید برای زندگی خود تصمیم بگیرد خود شما هستید و این خود شما هستید که باید مسئولیت انتخاب و تصمیمتان را بر عهده بگیرید و با ان زندگی کنید. بنابرین نگران قضاوت دیگران نباشید .

قبل از اقدام هر تصمیمی خوب فکر کنید 

بعد از اینکه متوجه شدید که خیانت صورت گرفته ، خیلی عصبانی میشوید و قاعدتا زمانیکه عصبانی هستیم، تمام تصمیماتی که میگیریم از روی احساس است و ممکن است بعد از اینکه اقدامی انجام دادیم و خشمتان فروکش کرد به اقدام خود فکر کنید و متوجه شوید که شاید بهتر میتوانستید اقدام کنیدو فرصت سوزی صورت گرفته. بنابرین پیشنهاد میکنیم که زمانیکه متوجه خیانت شدید فوری اقدام سریعی نداشته باشید و قبل از اقدام به هر تصمیمی خوب فکر کنید و کمی تامل کنید و بعد تصمیم درست را اتخاذ کنید .

خود و همسرتان را تنبیه نکنید

بعد از خیانت، زماینکه که خیلی عصبانی هستید و هیجانات شما در بالاترین حد ممکن است. ممکن است شما بخواهید که همسرتان را تنبیه کنید وبخاطر همین مثلا میگویید که حالاکه او این کار را کرد من هم میروم و مثل او خیانت میکنم یا مثلا به ماشین همسرتان اسیب میرسانید یا …. . خوب قاعدتا تنبیه همسر، شما را هم اذیت خواهد کرد و به نوعی شما در حال تنبیه کردن خود نیز هستید. پس بهتر است که منطقی تر رفتار کنید. قاعدتا بعد از خیانت خانم نمیتواند مثل قبل با همسر خود رفتار کند و یکی از ابتدایی ترین کارها دوری و فاصله گرفتن از همسر است. اما یادتان باشدکه این فاصله را نیز با تدبیر انجام دهید. اما این را بدانید که تنبیه همسرتان شما را هم با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. بعبارتی میخواهیم بگوییم که بی رحمانه رفتار کردن شرایط را بدتر خواهد کرد و همانطور که در بالا هم اشاره کردیم وقتی هیجانها فروکش کند متوجه غیر منطقی و ناردست رفتار کردن رفتار خودتان میشود و ممکن است این خود یک مشکل ب مشکلات شما اضافه کند .

اگر می خواهی تفاوت خیانت زن و مرد را بدانی کلیک کن

زندگی بعد از خیانت

اقداماتی برای برگشتن به زندگی بعد از خیانت

بعد از اینکه متوجه خیانت همسر شدید ، انتظار میرود که اقداماتی انجام دهید . برای اینکه بهتر بدانید که روند اقداماتی که میتوانید انجام دهید به چه صورت باشد، میتوانید به این موارد توجه کنید .

خواسته های خود را مطرح کنید 

یعنی اینکه درست است که خیانتی صورت گرفته و شما حتما باید در این خصوص با همسرتان صحبت کنید . باید به همسرتان بگوییدکه چه میخواهید و خواسته های خود را مطرح کنید و اینکه ا گر میخواهید که رابطه ادامه پیدا کند در مورد انتظاراتتان هم صحبت کنید .

به همسرتان و رابطه تان زمان بدهید 

بعد از خیانت این انتظار غیر واقعی است که همه چیز یک شبه به حالت عادی برگردد . پرده ی اعتماد پاره شده و ابی ریخته شده و قاعدتا برگشتن به حالت قبل نیاز مند زمان است . اهسته پیش بروید . ممکن ست روزهای زیادی نیاز داشته باشید که با همسرتان در یک اتاق یا یک تخت قرار بگیرید و اعتماد سازی قبل مجدد ایجاد شود .

در مورد احساستان با همسرتان صحبت کنید 

از ناراحتی و عصبانیت و رنجش و درد خود از این اتفاق که همسرتان مسبب ان شده است با او صحبت کنید . یادتان باشد که طوری رفتار نکنید که انگار اتفاق خاصی رخ نداده است . او باید ناراحتی و درد ورنج شما را ببینید و حرفها و صحبت های شما را بشنود . شاید شما بگوییدکه من دوست ندارم که او متوجه شود که من چقدر ناراحتم، اما بدانیدکه این موضوع خیلی مهم است . اگر فکرمیکنیدکه در ان لحظه نمیتوانید صحبت کنید و اگر کمی به خودتان زمان بدهیدکه بتوانید بر خودتان مسلط شوید، بعد از مدتی که به خود زمان دادید حتما با همسرتان حضوری صحبت کنید . اما اگر فکر میکنیدکه درهر صورت نمیتوانید این کار را بصورت حضوری انجام دهید میتوانید این کار را بصورت یک فایل صوتی یا بصورت نامه نوشتن انجام دهید و درمورد احساستان و درد و رنجی که از این خیانت به شما تحمیل شده صحبتهای خود را به همسرتان بیان کنید .

سوالاتتان را از همسرتان بپرسید 

بعد از خیانت سوالات زیادی ذهن شما را پر کرده که میخواهید پاسخ انها را بدانید . ما توصیه میکنیم هر سوالی که فکر میکنید به شما کمک میکند تا درک بهتری از رابطه خود داشته باشید را بپرسید . اما اگر فکرمیکنید سوالات شما از جنس کنجکاوی است و مثلا چطور شروع شد ؟ قیافه اش چطور بود ؟ چطور رفتار میکرد ؟ و … مطمئن باشیدکه این سوالات کمکی به شما نخواهد کرد و به احساسات شما لطمه خواهد زد .

به صحبت های همسر خود گوش دهید 

خیلی مهم است که شما به حرفهای همسر خود گوش دهید و او را بشنوید . برای اینکه بتوانید قضاوت درستی داشته باشید و بتوانید تصمیم منطقی برای زندگی تان بگیرید ، بهتر است که حرفهای همسر خود را بشنوید و اجازه دهید که او نیز در مورد احساساتش صحبت کند . شاید در همان ابتدا حتی شما امادگی شنیدن صدای همسرتان را نداشته باشید . کمی زمان بدهید و وقتی توانستید که بر خود مسلط شوید، حتما حرفهای همسرتان را بشنوید .

تعاملات خود را هر روز بهبود دهید 

اگر بعد از خیانت و شنیدن صحبتهای هم و توافقاتی که با هم داشتید تصمیم به ادامه رابطه را داشتید، شما باید روی بهبود رابطه ی خود کار کنید. هر دو سعی کنید که با هم صادق باشید و با هم خیلی صحبت کنید و از پرخاشگری کردن نسبت به همدیگر و متم کردن همدیگر پرهیز کنید . بجای متهم کردن طرف مقابل سعی کنید که روی احساسات خودتان تمرکز کنید و مثلا بجای اینکه بگویی که تو به من اهمیت نمیدهی ، بگوییدکه من دوست دارم که به من توجه کنی .

برای بیماریهای مراقبتی ازمایش دهید 

اگر خیانت همسرتان از نوع رابطه ی جنسی بوده ، حتما هم خودتان و هم همسرتان برای چک کردن وضعیت سلامت جسمی تان به پزشک مراجعه کنید و فوری ازمایش دهید .

زندگی بعد از خیانت

با همسر خیانت کار خود چه کنم ؟

تصمیم گیری در مورد اینکه با همسر خیانتکار خود چه کنیم یکی از تصمیمات مهم است. این تصمیمی است که شما باید به تنهایی در مورد ان اقدام کنید. اگر فکر میکنید میتوانید خیانت همسرتان را ببخشید و دوباره به زندگی خودبرگردید و رابطه ی سالمی داشته باشید. خب باید اقداماتی را در این خصوص انجام دهید و با هم صحبت کنید و هر دو به مشاوره مراجعه کنید تا بتوانید هم رابطه تان را ومشکلات رابطه رابهبود ببخشید و هم زخمهایی که از این رابطه متحمل شدید را بهبود ببخشید. و اگر که فکر میکنید که رابطه تان تمام شده و دیگر به هیچ صورتی نمیتوانید دراین رابطه بمانید برای طلاق ابتدا با یک مشاوره روانشناس صحبت کنید و در این خصوص با او مشورت کنید. اما همانطور که گفته شد کسی که در نهایت باید تصمیم بگیرد خود شما هستید و همانطورکه در بالا نیز مکرر به ان اشاره کردیم در زمان عصبانیت و اوج ناراحتی تصمیم گیری نکنید و به خود زمان دهید تا کمی ارامش خود را بدست بیاورید تا بتوانید تصمیم گیری منطقی و درستی داشته باشید .

ترمیم و بازسازی رابطه بعد از خیانت

دسته ای از افراد بعد از خیانت همسر و پایین آمدن هیجانات و … تصمیم میگیرند که در رابطه و زندگی بمانند و قاعدتا باید از ترفندهایی دراین خصوص استفاده کند تا بتواند با این موضوع بهتر کنار بیاید. بنابرین توصیه هایی در این زمینه برای شما بیان میکنم.

با تامل تصمیم بگیرید 

قاعدتا کسی که باید تصمیم نهایی را برای زندگی شما بگیرد، خود شما هستید. دیگران میتوانند در مواردی شما را راهنمایی کنند اما واقعیت این است که هیچ کس جای شما نیست و شرایط و امکانات و روحیات و خلقیات شما مختص خود شما است و بنابرین اگر کسی به شما بگوید که فلان کار را انجام بده یا نده ممکن است برای شما ان تاثیری برای او داشته برای شما نداشته باشد. بنابرین توصیه میکنم زمانیکه میخواهید تصمیم بگیرد خیلی با تامل پیش بروید و همه ی جوانب تصمیمتان را در نظر بگیرید تا زمانیکه که تصمیم میگیرید از ان متاسف نباشید. و به ان تصمیمی که برای شما خوب است عمل کنید و به خود زمان مناسب را بدهید .

برای بخشیدن هر دو نفر باید مصمم باشند و تلاش کنند  

نکته ای که مهم است این است که بخشیدن یک انتخاب است و به زور و اجبار امکان پذیر نیست. اگر میخواهید که همسرتان را ببخشید اولین قدم این استکه این واقعیت تلخ خیانت را بپذیرید و بعد از ان عبور کنید یعنی  باید این کار را از صمیم قلب و با تمام وجودتان بخواهید و به پیشنهاد دیگران این کار را نجام ندهید مگر اینکه خودتان به این نتیجه رسیده باشید که با بخشیدن میتوانید ارامش بیشتری داشته باشید. و مورد بعدی که خیلی اهمیت دارد این است که اگر میخواهید این کار را نجام بدهید با همسرتان صادق باشید و اینکه هر دو طرف باید برای بخشیدن تلاش کنند .

با همسرتان بیشتر وقت بگذارید 

برای اینکه بخواهید رابطه ی تان را ترمیم و بازسازی کنید نیاز است که با هم بیشتر وقت بگذارید. قطعا اینکار خیلی به بازسازی رابطه کمک خواهد کرد. میتوانید برای این خواسته باهم کارهایی را انجام دهیدکه قبلا دوست داشتید و یا به جاهایی بروید که با ان خاطره های خوبی داشتید یا مکان های جدید را با هم تجربه کنید که هر دو  از این فعالیت جدید لذت میبرید . میتوانید حتی در منزل کارهای مشترکی مانند غذا درست کردن و اشپزی انجام دهید یا بازی های دو نفره انجام دهید .

بیشتر به خودتان برسید 

انتظار میرود که بعد از خیانت حال و روز روحی خوبی نداشته باشید. بنابرین ممکن است که خوب نخوابید یا خوب غذا نخورید یا وعده ی غذایی خود را حذف کنید . این را بدانید که برای بتوانید این دوره ی سخت را با موفقیت بگذرانید باید سلامت و قوی باشید بنابرین مواردی را دراین خصوص خدمت شما بیان میکنم .

  • سعی کنید که حداقل ۷-۸ ساعت در شبانه روز بخوابید یعنی خوابتان را کامل کنید ( اگر خوابیدن در اتاق خوابتان به شما احساس خوب نمیدهد میتوانید مکان خواب خود را تغییر دهید )
  • سعی کنیدکه وعده های غذایی خود را داشته باشید و توصیه میکنم که سعی کنیدکه از خوردن غذاهای چرب و شیرینی جات و تنقلات پرهیز کنید .
  • سعی کنید که در روز نیم ساعت را به ورزش و پیاده روی اختصاص دهید و میتوانید در این مدت یک موسیقی ارامش بخش را گوش دهید تا در این زمان به موضوع خیانت همسرتان فکر نکنید .
  • سعی کنید وقت خود را با کسانی که به شما حس خوب میدهد بگذرانید و خود را منزوی نکنید .

با یک مشاور صحبت کنید 

بعد از اینکه متوجه خیانت همسر خود شدید قاعدتا احساسات و افکار بدی به سراغ شما خواهد امد و خیلی حیران هستید و به دنبال این هستیدکه با کسی مشورت کنید . چند عامل امکان داردکه شما را سوق دهد به اینکه با یک مشاور صحبت کنید اینکه نخواهید که نزدیکانتان از این موضوع اطلاع داشته باشند، دانش کافی نداشته باشند تا به شما راهنمایی کنند ، نتوانید با انها راحت باشید، نیاز به یک متخصص داشته باشید و … شما را به این سمت سوق بدهد که با مشاور مشکل خود را مطرح کنید. مواردی مانند اینکه اگر فرزند داشته باشید با فرزندان خود چطور برخورد کنید و یا اینکه چه برخوردی با همسر خیانت کار خود داشته باشید و درنهایت چطور برای زندگی خود تصمیم بگیرید .

دلجویی بعد از خیانت

این قسمت صحبتم بیشتر با فردی است که خیانت کرده است . خیانتی چه سهوی یا بصورت عمد صورت پذیرفته و طرف مقابل بشدت ارزده خاطر گشته و احساسات بدی را تجربه میکند و فردی که مرتکب اشتباه شده باید تلاش کند تا بتواند این اعتماد از دست رفته را بازسازی کند . بازسازی اعتماد کار بسیار دشواری است اما اثرات خوبی به بار خواهد داشت . به گفته ی جان گاتمن زوج هایی که در طول رابطه ی عاشقانه ی خود یک دوستی قوی دارند، انهایی هستند که پایدارترین شراکت را دارند . دوستی پایدار مستلزم این است که دو نفر مایل به درک دنیای یک دیگر باشند و در مورد نیازهای ، انگیزه ها و احساسات و خواسته های خود با یکدیگر صحبت کنند. 

مسئولیت پذیر باشید 

بعد از اینکه خیانتی صورت گرفت و قصد داریدکه این اعتماد از دست رفته بازسازی شود، شاید گام اصلی این است که مسئولیت پذیر باشید . اشتباه چه کوچک باشد یا بزرگ اما بهترین گام برای بازسازی این است که به اشتباه خود اعتراف کنید و مسئولیت انرا بپذیرید . این کار گام خیلی بزرگی است در جهت اعتماد سازی که به طرف مقابل این پیام را میرساندکه من متوجه اشتباه خود شدم و مسئولیت انرا قبول میکنم . مسئولیت کامل رفتار خود را قبول کنید . چرا که هیچ کس شما را مجبور به انجام ان رفتار نکرده بود . هر چقدر همسرخود را در این خصوص سرزنش کنید ، اعتماد سازی بیشتر طول خواهد کشید . شاید این بازسازی طولانی باشد .

بازسازی حس کنترل

بعد از قبول مسئولیت ، گام مهم دیگر بازسازی حس کنترل است . واقعیت این استکه ما نه قربانی هوسهای شریکمان هستیمو نه قربانی اشتباهات خودمان هستیم . کاری که میتوانید برای بهبود رابطه انجام دهید این استکه فردی که از او اشتباهی سر زده به همسر خود احساس کنترل بدهد تا با این کار به همسر خود احساس ارامش بیشتری را منتقل کند . قاعدتا همسرتان دلایل خوبی برا مشکوک بودن دارد . پس برای اینکه شفافیت بیشتری ایجاد کنید ، حس کنترل او را درک کنید و شرایط را به نحوی فراهم کنیدکه او بتواند به موارد خصوصی که احتمال میدهد که ممکن است از طریق ان ارتباطی بر قرا کنید دسترسی داشته باشد ( مواردی مثل گوشی همراه ، ایمیلو …) هر چه که کمتر حالت تدافعی داشته باشید ، رابطه ی شما زودتر بهبود میابد و روند اعتماد سازی تسریع میشود.

از تحقیر کردن شریک زندگی خود بپرهیزید 

این قسمت صحبتم با فردی است که به او خیانت شده . همسر محترم برای بازسازی رابطه و اعتماد سازی از  تحقیر شریک زندگی خود بپرهیزید . به قول جان گاتمن افرادی که به شریک زندگی خود اجازه ترمیم نمیدهد شانس طلاق را افزایش میدهند . البته یک قسمت این موضوع هم به فردی برمیگردد که اشتباه مرتکب شده است . یعنی ممکن است فرد خاطی بخواهدکه با تحقیر کردن شریک زندگی خود رفتار خود را توجیه کند و اگر که تمایل دارید که رابطه تان احیا شود از تحقیر او پرهیز کنید .

شکایت را از انتقاد جدا کنید 

اگر شکایت خود را بصورتی مطرح کنید که در همسرتان انگیزه برقراری ارتباط دوباره را اجاد کند این اعتماد سازی زودتر صورت خواهد پذیرفت . اما اگر در صحبت رگه های تحقیر و شرم و انتقاد باشد انوقت استکه نتیجه ی معکوس در بر خواهد داشت . چون انتقاد باعث میشود که طرف مقابل سکوت کند یا عقب نشینی کند .

زمان خاصی را برای صحبت با همسرخود مشخص کنید 

کار دیگری که نیاز است همسر خاطی انجام دهد این است که زمان خاصی را  مشخص کنندکه به بتوانند در این خصوص با همسر خود صحبت کند . چرا که اگر کل ساعات روز را درا ین خصوص صحبت کنند هر دو طرف اسیب خواهند دید . قدرت حواس پرتی مثبت را در ایجاد یک زندگی و رابطه شاد فراموش نکنید و دست کم نگیرید . فردی که به او خیانت شده باید تصمیم بگیرد که چه زمانی مایل است که در این خصوص صحبت کند .

احترام به نظر همسر خود 

حتما مد نظر داشته باشیدکه ایا همسرتان توانایی بخشیدن شما را دارد . زخمی که خیلی عمیق باشد بازسازی و اعتمادسازی مجدد هم دشوار خواهد بود . بنابرین بهتر است از خود بپرسید که ایا این رفتاری که از من سر زده ایا اگر برعکس بود واکنش من به چه صورت بود ؟ چه دلایلی را میتوانید برای بازسازی اعتماد با همسرتان بیان کنید و با ان جلو بروید .

از یک مشاور کمک بگیرید 

ممکن است بعد از ایجاد مشکل نیاز داشته باشیدکه از یک نفر سومی که بی طرف باشدو تخصص لازم را داشته باشد بهره بگیرید برای ایجاد شرایط بهتر. بنابرین توصیه میکنم زمانیکه در صدد اعتماد سازی بعد از خیانت هستید حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا این مسیر را با اطمینان بیشتری سپری کنید .

همدل باشید 

احساس گناه شما ممکن است باعث بشود که وقتی ملاحظه میکنیدکه همسرتان ناراحت است، شما هم ناراحت شوید . این همدلی خیلی مهم است و سعی کنید که این صدمه را جبران کنید . نشان دادن این که تمایل ارید که میخواهید احساس گناه و ترس از دست دادن و اندوه همسر خود را تحمل کنید و بدون اینکه صحبت او را قطع کنید، نشان دهنده ی این ا ست که شما ارزش اعتماد دوباره را میتوانیدداشته باشید .

اشتیاق نشان دهید 

اگر واقعا تمایل به بهبود رابطه دارید و ارزش اعتماد را دارید باید این را در عمل نشان دهید . یعنی باید کارهایی انجام دهیدکه نشان دهد که شما واقعا قصد جبران دارید . مثلا درمان بگیرید ، اگر نیاز باشد فضا شغل خود را تغییر دهید ، سبک زندگی خود را تغییر دهید . بصورتی که شریک زندگی تان به راحتی متوجه شود که شما با اشتیاق در صدد جبران اعتماد از دست رفته هستید .

زندگی بعد از خیانت

حالات مرد بعد از خیانت

قاعدتا وقتی که مردی مرتکب خیانت به همسر خود میشود، تغییراتی در رفتار او مشاهده میشود که میتواند برای شما بعنوان یک علامت هشدار باشد تا دقت خود را بیشتر کنید .

  • کم شدن علاقه: شما متوجه میشویدکه همسرتان علاقه سابق را به شما ندارد و ان اهمیتی که پیشتر برای شما قائل بود را ندارد و بی اهمیت از کنار شما میگذرد.
  • کم شدن ارتباط موثر با همسر : یعنی رفتارهای او تغییر کرده و مشاهده میکنیدکه او هر کاری میکندکه با شما ارتباط کمتری داشته باشد و از شما به نوعی دوری میکند .
  • رسیدگی بیش از اندازه به خود : اینکه میبینید که خیلی به سرو وضع خود اهمیت میدهد و نوع لباس پوشیدن و اراستن خودش را بیشتر کرده و خیلی به آن اهمیت میدهد در حالیکه پیشتر به اینصورت نبوده است.
  • تغییر کردن برنامه های روتین زندگی: یعنی میبینیدکه رفتارهای همیشگی او تغییرکرده است . قبلا اگر از او میخواستی که فلان برنامه ی زندگی خود را تغییر دهد خیلی مقاومت میکرد و الان به راحتی برنامه های خود را با اشتیاق و بدون توضیح درستی تغییر میدهد .
  • انتقاد کردن زیاد از همسر: مدام بی علت و با علت از همسر خود انتقاد میکند . انتقاداتی که از پایه خیلی اساسی ندارد و بعبارتی نوعی بهانه گیری است .
  • کمتر وقت گذاشتن با اعضای خانواده و همسر: سعی میکند که کمتر با خانواده وقت بگذارد و اگر زمانهایی هم که درخانه است خود را به خواب میسپارد یا بهانه ای جور میکندکه از جمع اعضای خانواده دور باشد .
  • کم شدن رابطه ی جنسی موثر : یعنی همسر متوجه میشودکه همسرش علاقه ای به برقراری رابطه ی جنسی با او را ندارد و یا اگر دارد رفتارهای همیشگی یا کشش همیشگی را ندارد.

حالات زن بعد از خیانت همسر

زمانیکه یک زن متوجه خیانت همسرش میشود حال و احوال روحی بدی پیدا میکند . قسمتی از تغییراتی که در حالات زنان بعد از خیانت همسر بوجود میاید عبارتند از :

  • از دست دادن انحصار عاطفی که با همسر خود داشته است : یعنی قبل از این اتفاق تصور میکردکه خودش و همسرش است و شریکی در این بین وجود ندارد اما بعد از متوجه شدن خیانت این انحصار شکسته میشود و حضور یک نفر دیگر را نیز حس میکند .
  • احساس دزدیده شدن عواطف توسط نفر سوم .
  • سوگواری و غصه خوردن برای از بین رفتن و فرو ریختن اعتماد
  • احساس شکست عاطفی برای اینکه تمام دیوارهای اعتمادی که با ملات عاطفه ساخته بوده، فروریخته شده.
  • غصه خوردن و سوگواری برای جوانی از دست رفته و زمان و انرژی از دست رفته که برای رابطه صرف کرده ست.
  • احساس نگرانی و استیصال درباره ی زندگی خود و اینده .

موارد بالا قسمتی از عواطف های ناخوشایندی است که زنان بعد ازاینکه متوجه خیانت همسرشان میشوند تجربه میکنند .

سکوت بعد از خیانت

یکی از واکنشهایی که از همسر خیانت کار ممکن است سر بزند سکوت بعد از خیانت است . واقعیت این استکه سکوت بعد از خیانت فقط تا زمانی کمک کننده است که فرد بتواند ذهن خود را متمرکز کند و بتواند تصمیم درستی اتخاذ کند . یعنی سکوت کند در برابر عملی که انجام داده، چون واقعا حرفی برای توجیه خیانت خود ندارد اما بعد از انکه تصمصم گرفت به خیانت خود اعتراف کند و در این خصوص باید با فرداسیب دیده صحبت کند و در راستای باز گرداندن اعتماد از دست رفته گام بردارد .

از طرفی در مورد فرد اسیب دیده هم سکوت دیده میشود .بعبارتی یکی از واکنشهایی که همسر بعداز خیانت شریک زندگی خود انجام میدهد سکوت است .شاید دلیل این سکوت شرایط خاص زندگی ش باشد که تصمیم میگیرد سکوت را انتخاب کند . اما واقعیت این استکه اگر برای حفظ زندگی خود تصمیم به سکوت گرفته اید این کار اشتباه است . همانطور که در بالا هم اشاره کردیم سکوت تا زمانی جائز است که شما میخواهید ذهن خود را متمرکز کنیدو بر هیجاناتتان مدیریت کنید . برای اینکه اگر سکوت ادامه پیدا کند ممکن است همسرتان این توهم را پیدا کند که کار اشتباهی انجام نداده . از طرفی اگر سکوت به دلیل حفظ ظاهر هم باشد واقعیت این است که مشکل حل نشده و سرباز باقی میماند و در جای دیگری در زندگی خود را نشان میدهد .

 

در چه شرایطی سکوت در برابر خیانت همسر سودمند است ؟

سوالی که مطرح است این است که دربرابر خیانت همسرتان چکاری باید انجام دهید و ایا سکوت بعد از اگاه شدن از خیانت همسر به زندگی مشترکتان کمکی خواهد کرد؟

اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که از خود بپرسید که چه کاری به نفع کانون خانواده است اینکه با همسرتان صحبت کنید یا سکوت کنید یا فراموش کنید. خیلی از همسران بعد از اینکه متوجه خیانت همسر خود میشوند سکوت میکنند . اینکار را به این منظور انجام میدهند که تصور میکنند با این کار به بقای خانواده کمک میکنند. سکوت به تنهایی هیچ یک از مشکلاتی که در زندگی مشترکتان بوجود امده را حل نخواهد کرد . بلکه سکوت فقط تا زمانیکه که شما بتوانید بر خودتان مسلط باشید جائز است . بعد از ان باید ریشه یابی کنید که علت این مشکل بوجود امده چه بوده است و الان شما باید چه اقداماتی را انجام دهید .

گاهی اوقات زمانیکه که شما سکوت میکنید همسرتان شرمنده میشودو بعد که باهم صحبت میکنید در صدد جبران گذشته برمیاید و شما واقعا متوجه میشویدکه او متوجه اشتباه خود شده و تمام تلاشش رامیکند تا ان گذشته ی تلخ را جبران کند . در اینجا سکوت ابتدایی و بعد یک گفتگوی سازنده خیلی اثر بخش خواهد بود .

بهترین رفتار در مقابل خیانت همسر

خیلی احساس بدی است که وقتی متوجه شوید که همسرتان به شما خیانت کرده است. در چنین حالتی انگار که تمام دیوارهای زندگی مشترک شما بر سرتان فرو میریزد و شما درزیر انبوهی از احساسات و افکار منقی گرفتار میشوید. و واقعیت این است که هیچ کسی نمیتواند شما را انطور که هستید درک کند .

 اولین اتفاقی که میافتد طوفانی از هیجانات مانند خشم ، عصبانیت ، غم ، اندوه ، سردرگمی و بلاتکیفی و بلا تصمیمی به ذهن شما هجوم میاورد و شما در ان لحظه نمیدانید که دقیقا چکاری را باید انجام دهید.

اگر که وقتی احساس کردید یا متوجه خیانت همسرتان شدید و هنوز حرفی نزدید کار درستی انجام دادید برای اینکه ابتدا باید اطمینان حاصل کنیدکه ایا برداشت شما درست بوده یا خیر . اگر هنوز اطمینان ندارید و حدس و گمان زده اید حرفی از خیانت را بیان نکنید و سعی کنیدکه بیشتر به رفتارهای همسر خود توجه کنید بدون اینکه تغییری در رفتار خود ایجاد کنید .

وقتی که واقعا اطمینان حاصل کردید که خیانت صورت پذیرفته: 

  • عجولانه تصمیم گیری نکنید .
  • کمی به خودتان فرصت بدهید و با خودتان خلوت کنید تا بتوانید بهتر فکر کنید .
  • سعی کنیدکه شرایط موجود را بپذیرید و با احساساتتان کنار بیایید . این پذیرش در تصمیم گیری بهتر به شما کمک خواهد کرد .
  • موضوع را با افراد خانواده یا نزدیکانتان مطرح نکنید. حتی در این مورد با فرزندانتان هم صحبت نکنید .
  • با یک روانشناس صحبت کنید .
  • به سلامتی خود بیشتر اهمیت بدهید و خود مراقبتی داشته باشید .
  • خودتان را سرزنش نکنید .
  • با دوستانتان بیشتر وقت بگذارید .
  • مقابله به مثل انجام ندهید .
  • به خودتان زمان بدهید تا بتوانید واکنش مناسبی از خود نشان دهید .

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت می کنند ؟

واقعیت این است که همواره خیانت این معنی را نداردکه بعد از یک رابطه ی بد و ناسالم فرد به سمت خیانت برود. میتوانند دو نفر هم خیلی بهم علاقه مند باشند و همدیگر را دوست داشته باشند اما خیانت صورت پذیرد. بعد که از او سوال کنیدکه چرا خیانت کرده میگوید که من واقعا زندگی و همسرم را دوست دارم و با اینکار قصد نداشته که به عشقشان و همسرشان اسیبی وارد کند. حالا این سوال مطرح میشود که پس چه اتفاقی میافتد که فرد علی رقم علاقه به همسر و زندگی مشترک دست به انجام چنین کاری میزند. در زیر دلایلی را بیان میکنیم.

کشف بخش های سرکوب شده ی خود 

بعضی از مردان بوسیله خیانت میخواهند بخشهایی از شخصیت سرکوب شده ی خود را پیدا کنند . اینها با خیانت اصلا قصد ندارندکه زندگی مشترکشان را تغییر بدهند یا به شریک زندگی شان اسیبی وارد کنند، فقط میخواهندکه از برای مدتی از محدودیتهای خود فرار کنند و میخواهند بخشهای پنهان خود را پیدا کنند.

داشتن احساس نامنی و اعتماد به نفس پایین 

یکی از دلایلی که مردی خیانت میکند میتواند داشتن اعتماد به نفس پایین و کم بودن عزت نفس او باشد . یعنی اینکه لزوما به این دلیل که همسرش رفتار نادرستی داشته یا …. به سمت خیانت نمیرود . بلکه به این دلیل که احساس میکند برای همسرش کم است به این سمت میرود . او بخاطر اعتماد به نفس پایینش و برای اینکه اعتبار خود را به تصور خود برگرداند دست به خیانت میزند . و با کسی که او را ستایش میکند رابطه برقرار میکند تا بتواند اعتماد به نفس پایین خود را بصورت کاذب جبران کند.

ولع خیانت به دلیل ممنوع بودن آن 

متاسفانه یکی از خصوصیات ادمیزاد این است که از هر چیزی که منع باشند نسبت به ان کشش بیشتری دارند .مثلا اگر فردی که دیابتی است و نباید شیرینی جات مصرف کند، بیشتر اشتیاق داردکه سمت شیرینی جات برود و انرا مصرف کند . این موضوع در مورد خیانت هم ممکن است صادق باشد . یعنی فرد فقط وارد یک رابطه میشود که این ممنوع بودن را تجربه کند و البته که برای فرد جذاب هم خواهد بود و نکته ی بد اینجاست که اگر به دهن او مزه کند ممکن است تمایل داشته باشد که این تجربه ی ممنوعه را مجدد تکرارکند.

آسیبهای روحی وروانی حل نشده 

گاهی اوقات خیانت به دلیل اسیبهایی است که فرد در دوران کودکی و گذشته تجربه کرده است . مثلا سوء استفاده های عاطفی و جنسی ، ازارهای جنسی ، غفلت والدین و مراقبین و زخمها و اسیبهای دوران کودکی ، و موارد دیگر منجر به رابطه ی پنهانی و خیانت فرد شود . و فرد برای جبران این خلائ ها و ان اسیبهایی که در دوران کودکی تجربه کرده است دست به خیانت میزند.

کنجکاو بودن چیزهایی که تجربه نکرده است و تمایل به داشتن هیجان در زندگی

گاهی اوقات بعضی از مردان کنجکاویهای غیرمعمول زیادی دارندکه میخواهند کارهایی را که در نوجوانی انجام نداده اند را در دوران بعد از ازدواج تجربه کنند . بنابرین برای ارضا این کنجکاویها دست به خیانت میزنند .

داشتن انتظارات غیر منطقی و غیر واقع بینانه 

بعضی از مردان از رابطه ی زناشویی بخصوص انتظارات غیر منطقی و نادرستی دارند و انتظار دارندکه این درخواستهای انان به واقعیت بپیوندد و برای بدست اوردن این انتظارات در بیرون از خانه به جستجو میپردارند و دیگرانی که در بیرون هستند به راحتی این انتظارات واقع بینانه را براورده میکنند و طبیعتا این دسته از مردان جذب انان میشوند.

خودخواه بودن 

یکی دیگر از دلایل خیانت به فردی که همسرش را دوست دارد میتواند این باشدکه او تصور میکند که  لیاقت بیشتری دارد و بجای اینکه به همسر خود متعهد باشد به خود این اجازه را میدهد که روابط جدیدی را تجربه کند و این عمل را به دلیل خود خواهی و زیاده خواهی خود انجام میدهد .

مصرف الکل یا مواد مخدر

گاهی اوقات بعضی افراد زمانیکه الکل یا ماده ی خاصی را مصرف میکند و ازهوشیاری خود خارج میشوند، مرتکب خیانت میشوند و بعد از اینکه هوشیاری خود را بدست میاورند از عمل خود خیلی شرمنده و ناراحت میشوند . طبیعتا دوری و پرهیز از الکل و مواد مخدر میتواند نقش پیشگیری کننده داشته باشد .

در پایان خاطر نشان میکنم که خیانت عمل بسیار نا مطلوبی است و فردی که مورد خیانت واقع شده بسیار اسیب خواهد دید . و فراموش کردن یا ترمیم یک رابطه ی اسیب زا اگر که امکان پدیر باشد کاری بسیار دشوار و زمان بر است . بنابرین شاید برای ترمیم فرد اسیب دیده و رابطه و حتی فردی که مرتکب خیانت شده است نیاز است که با یک متخصص صحبت کنند . گاهی اوقات وقتی دلایل یک موضوع روشن شود و یا افراد متوجه شوند که به چه دلایلی یک چنین عملی را انجام داده اند بهتر بتوانند در صدد جیران ان بربیایند یا بتوانند تصمیم درست تری را در زندگی اتخاذ کنند . توصیه میکنم قبل از هر اقدامی حتما بایک متخصص صحبت بفرمایید و اگر تمایل داشتید دراین خصوص ما نیز میتوانیم درکنار شما باشیم. شعار همیشگی ما ” هستیم انجا که کسی نیست.”

14 دیدگاه دربارهٔ «زندگی بعد از خیانت»

    1. سلام پیشنهادمیکنم که با یک روانشناس در ارتباط داشته باشید. اگر هم تمایل داشتید با ما در ارتباط باشید با شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ تماس بگیرید.

    2. رضوان امیرنجات

      سام در چه موردی به مشاوره نیاز دارید . لطفا جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره تلفن ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ هماهنگی بفرمایید.

    3. چطوری بچهای خانم رو راضی کنیم برای ازدواج موقعیت ما خیلی بد هستش دوسال باهم رابطه داریم الان بچهاش فهمیدن نمیزارن دوتا پسر اون داره یه دخترم من دارم لازم به ذکر ۲۸سال پیش این خانم همسرم بود شوهرش فوت شده الان نمیتونیم ازهم جدا باشیم خانم همش میگه باید صبر کنیم یه پسرش ۱۳سالشه یه پسرش ۲۶سال دختر منم ۲۷سال کلافه شدم روانی شدم همش میگه نمیشه

      1. رضوان امیرنجات

        من متوجه منظور شما نشدم . اما اگر قصد ازدواج با فردی که همسرشان فوت شده است دارید قطعا برای اینکه زندگی مسالمت امیزی داشته باشید رضایت فرزندان ایشون هم شرط اساسی است

  1. سلام وقت بخیر امیدوارم که حالتون خوب باشه
    ببخشید
    شش ساله (با پسر عمم که پنج سالی عاشقم بودوچند باراومدم خاستگاریم) ازدواج کردم رفتم عراق یه کارمند سادست نه خونه نه ماشین ونه هیچ پولی ٫طبقه بالا پدرش اینا توی یه سوییت۶۰ متری زندگی میکنیم تو این سالا خیلی عذابم دادن ۰ علارغم فرهنگ متفاوتمون همسرم یه آدم بی مسولیت و خودخواه ویک دنده و تنبل وتن پروره ؛ هیچ چیو قبول نداره جز حرف خودش اشتباهاشوقبول نداره وهیچ وقت از کردارش پشیمون نمیشه و از لحاظ مالی هم هیچی نداره و هر چیم که داشتیم با بی فکری و لجبازی تو بازار ارز و بورس از دست دادو کلی به خواهر وبرادرمن و دوستاش قرضداربود ولی عین خیالش نبود من طلاهامو که اول ازدواج فروختم با داداشم شریکی یه خونه گرفتیم مجبور شدم بفروشم قرضاشو بدم ولی حتی یه تشکرم نکرد !!! دائم با رفتارش وکاراش اعصابم و خرد میکنه اصلا براش مهم نیست که ناراحت بشم گریه کنم حتی باهاش قهر کنم درک نداره که بیاد دلداریم بده عذرخواهی کنه یا از دلم دربیاره وهیچ مناسبتی براش معنی نداره وبرام کادو نمیگیره ۰ من برای خودشو و خانوداش خیلی خوبم وهیچی کم نذاشتم و باهاشون رفت وامد داریم ولی خانودام ایرانن وتا حالا دوباربیشتر نیومدن . تاالان باهاش مدارا کردم و همه نداری و بداخلاقیاشوتحمل کردم و بخاطر شرایطمون بچه نخواستیم گفتیم شاید یکم اوضاعمون خوب شه ولی نشد دلو زدیم به دریا امسال خدا بهمون یه پسر داده . اصلادرمورد رفتارش به خانوادش و خانودام نگفتم نخواستم ناراحتی ایجادشه ولی متاسفانه الان یه سالی میشه برای ادامه تحصیلش اومدیم ایران خونه پدرم واون اصلا مراعات نمیکنه واخلاقش بدترم شده خیلی خجالت میکشم خانوادم میگن این چرااینجوریه !! خیلی ازش نا امیدم و کلا نسبت بهش سردم ازش که گلایه میکنم مدام میگه حرفات تکراریه و همیشه انتظار داری ازت عذرخواهی کنم و اینم میگه که حقداری من توروبدبخت کردم ببخشید همش تخسیر منه ولی هیچ تلاش برای تغییر رفتارش و تغییرشرایطم نمیکنه نمیره سر کار اصلا منوپسرش براش مهم نیستیم نه حالمون نه اوضاعمون نه آیندمون موندم چکارکنم بریدم دیگه نمیدونم چطور رفتار کنم تا متوجه اشتباهاتش بشه و تغییر کنه لطفاً کمکم کنید ممنون 🙏

    1. سلام سرکار خانم موضوع شما نیاز به بررسی دارد . پیشنهادمیکنم که با یک روانشناس در ارتباط داشته باشید. اگر هم تمایل داشتید با ما در ارتباط باشید با شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ تماس بگیرید.

    2. رضوان امیرنجات

      سلام موضوع شانیاز به بررسی دارد . لطفا جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره تلفن ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ هماهنگی بفرمایید.

  2. سلام وقتتون بخیر.همسرم و خانوادم از اول عقد سر موضوعات الکی باهم بحث میکردن.۲سال با خانوادم قهر بود و خانوادمم کم و بیش از طریق تماس سعی کردن با همسرم آشتی کنن.تا اینکه من و همسرم به مشکل کوچیکی برخوردیم و مدتی باهم قهر بودیم.الان پدرم میگن باید طلاق بگیری ولی من همسرم دوس دارم.هم همسرم هم پدرم میگن باید بین ما یکی رو انتخاب کنی.بنظرتون چیکار کنم من همه شونو دوس دارم😔

    1. سلام . قطعا در شرایط خوبی نیستید و موضوع شما نیاز به بررسی دارد . پیشنهادمیکنم که با یک روانشناس در ارتباط داشته باشید. اگر هم تمایل داشتید با ما در ارتباط باشید با شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ تماس بگیرید.

  3. سلام همسر من با خانوادم خیلی مشکل دارن و این منو داره عذاب میده،حرف هاشم‌باعث شده ک حالت توهین داشته باشه و کار رو بدتر کرده
    نمیدونم‌چطوری این رابطه رو هندل کنم که مشکلی پیش نیاد و کلا قطع رابطه نشه

    1. رضوان امیرنجات

      سلام وقت بخیر پیشنهاد میکنم مشاوره داشته باشید . لطفا جهت هماهنگی زمان مشاوره با شماره تلفن ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ هماهنگی بفرمایید.

    1. رضوان امیرنجات

      سلام ارمینا موضوع شما نیاز به بررسی دارد و باید با مشاور صحبت کنید . اگر هم مایل به صحبت با ما بودید لطفا با شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ تماس حاصل بفرمایید و شرایط مشاوره و زمان را باشما هماهنگ میکنند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا