آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

به ازدواج به نوعی تولد دوباره میگویند. دو نفر که جدا از هم زندگی می کردند و زندگی خود را داشتند و فرهنگ و خانواده و شیوه تربیتی خود را داشتند و از یک جایی به انطرف با یک فرد دیگری را انتخاب میکنند و تصمیم میگیرند که با هم همراه میشوند و با هم قول و قرار می گذارند که تا پایان عمر در کنار یکدیگر زندگی کنند و ایام خوشی را درکنار یکدیگر داشته باشند. اما اگر این انتخاب درست انجام نشود مسیر اشتباه جلو میرود و زندگی را به سمت پرتکاه می کشاند و یا از هم جدا میشوند و یا اگر هم از هم جدا نشوند زندگی رضایت بخشی نخواهند داشت .

متاسفانه در ده اخیر شاهد این هستیم که زندگی هایی که با شور و علاقه زیاد تشکیل میشود ومتاسفانه در فاصله ی کوتاهی به پایان میرسد و دو نفر به این نتیجه میرسند که دیگر تاب و تحمل همدیگر را ندارند و به زندگی مشترک پایان میدهند.

برای آگاهی از خدمات مشاوره ای این مجموعه کلیک کنید

مشاوره ازدواج

دختر و پسری که با هم آشنا میشوند و بعد از یک مدتی که با هم وقت میگذارند به این نتیجه میرسند که تمایل دارند با هم زیر یک سقف زندگی کنند و با هم ازدواج میکنند چون فکر میکنند که در موارد ظاهری که بهم شباهت دارند در همه ی ابعاد زندگی هم به همینصورت است و در بقیه زندگی هم به همین شکل ادامه پیدا میکند. اما در واقعیت به این شکل نخواهد بود چون وقتی که در زندگی به مشکل میخورند متوجه میشوند که اصلا از این موارد خبر نداشتند و اصلا ندیده بودند. بنابرین به سادگی میتوان به این نتیجه رسید که این دو اصلا از هم شناخت کافی نداشتند وحتی به این نتیجه ممکن است برسند که اصلا مناسب و وصله هم نیستند .

بنابرین با توضیحات ساده و مختصری که بیان کردیم قصد داریم بیان کنیم که مشاوره قبل از ازدواج ضروری و حتی واجب است. برای اینکه نقش پیشگیری دارد وجلوی مشکل را قبل از اینکه اتفاق بیافتد گرفته میشود .

آیا مشاوره ازدواج کارایی دارد؟

این سوال خیلی مهم است که ما ابتدا از این اگاه باشیم که ایا مشاوره ازدواج کارایی دارد یا خیر؟ چرا که اگر پاسخ ما به این سوال منفی باشد کار ما سخت خواهد شد اما اگر مثبت باشد پیشرفت خوبی خواهیم داشت. شاید ساده ترین کارایی مشاوره ازدواج شاختن ضعفهای رابطه ی زناشویی باشد و وقتی که این ضعفها شناخته شد میتوان برای درمان اقدام کرد و همینطور نقاط قوت را تقویت کرد .

مشاوره ازدواج یکی از روشهای رواندرمانی است که برای زوجین استفاده میشود. وقتی دو نفر میخواهندازدواج کنند برای اینکه بتوانند از هم شناخت بهتری داشته باشند و همدیگر را بهتر بشناسند تا در نهایت بتوانند رابطه ی درست و سلامتی را با هم داشته باشند و از طرفی از زندگی خود رضایت داشته باند .

خب شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشدکه در مشاوره ازدواج روی چه محورهایی کار میشود که اثر بخشی بالایی دارد. در مشاوره قبل از ازدواج روی نقاط قوت و ضعف افراد شناخت بهتری میدهد. وقتی که هر فردی نسبت به نقاط قوت و ضعف خود و طرف مقابل شناخت پیدا کرد در این مراحله نقاط قوت خود را تقویت میکند و در مورد نقاط ضعف خودش هم شروع به کارکردن میکند تا به سمت تعادل و بعد پیشرفت حرکت کند. گاهی اوقات هم درمانگر متوجه میشود که زوج یا یکی از ان دو نیاز به یادگیری مهارتهایی دارد برای اینکه با این مهارتها بتواند زندگی بهتری داشته باشد و آن وقت آموزش این مهارتها نیز در دستور کار قرار میگیرد و یا ممکن است در جریان مشاوره ازدواج میتوجه شوند که یکی از زوجین دچار اختلال است و نیاز به درمان دارد و آن وقت باید ابتدا فرد باید تحت درمان قراربگیرد و بعد ادامه کار مشاوره ازدواج را داشته باشند .

پس فکر میکنم که برای شما هم مشخص شد که مشاوره ازدواج کارایی بالایی دارد و به بقای خانواده کمک میکند و میتواند نوید یک زندگی پایدار و موفق را داشته باشند.

مشاوره ازدواج

ایا مشاوره قبل از ازدواج منجر به کاهش میزان طلاق میشود؟

واقعیت این است که به نظر ما مشاوره قبل از ازدواج خیلی ضروری ست و میتواند بعنوان عاملی موثر برای جلوگیری و پیشگیری از طلاق منظور شود .

اجازه بدهید راحت تر توضیح بدهم. ما اصولا برای هر کار ریز و درشتی که بخواهیم انجام بدهیم شروع میکنیم به تحقیق و بررسی کردن که ایا این کاری که میخواهیم انجام دهیم، این خریدی که میخواهیم بکنیم و … درست است یا خیر. مثلا میخواهیم ماشین بخریم مدتها وقت میگذاریم در اینترنت که خصوصیات و ویژگی های ماشین مد نظر را پیدا کنیم و بعد ببینیم که کاربران و کسانیکه استفاده کردند چه نظری در این خصوص بیان کردند یا اینکه قیمت این ماشین در بازار به چه صورت است تا خلاصه با اطلاعات کافی تصمیم به خرید ماشین میگیریم. یا در مورد خرید خانه یا گوشی موبایل یا هر موضوع ریز و درشت دیگر. حتی اگر چیزی که میخواهیم بخریم یا انجام دهیم ” فرضا لباس ” اگر بتوانیم پرو میکنیم و یا با ماشین یک دور میزنیم یا ماشین را به یک کارشناس نشان میدهیم یا …. خب همانطور که گفتم برای چه اینکار را میکنیم برای اینکه آن چیزی که تهیه می کنیم برایمان سودمند باشد و کارایی داشته باشد و از داشتن و استفاده کردن آن لذت ببریم و تا مدتها از ان استفاده کنیم و خیلی دلایل دیگر که شما بهتر از من نسبت به آن آگاهی دارید .

حالا تصور کنیدکه این کارها را انجام ندهید خب چه اتفاقی میافتد. شما یک ماشین خرید کردید و از ایراد و اشکالاتت ان اگاهی نداشتید و وقتی سوار آن می شوید بعد از مدتی متوجه ایرادات ان میشوید و بنابرین چند موضوع اتفاق خواهد افتاد. اول اینکه دیگر از آن ماشین لذتی را که انتظار داشته را نخواهد برد و با حس خوبی از ان استفاده نخواهد کرد. دیگر اینکه باید کلی برای ان هزینه کند تا بتواند از ان استفاده کند و… سعی میکند در اولین فرصت که برایش مقدور باشد ماشین را بفروشد و حالا یا شرایط این را دارد که بتواند یک انتخاب دیگر داشته باشد یا فعلا از خرید ماشین دیگر امتناع میکند. یا درصد خیلی پایین ماشین را نگه میدارد اما همیشه با ان مشکل خواهد داشت و اصلا درست نمیشود و این برای فرد فقط احساس بد خواهد داشت .

مشاوره طلاق

حالا برگردیم به مشاوره قبل از ازدواج و اینکه ایا مشاوره قبل از زادواج منجر به کاهش طلاق خواهد شد؟ فکر میکنم با توضیحی که در بالا داده شد متوجه اثر بخشی و کارایی ان خواهید شد. ازدواج یکی از مهمترین اتفاقات زندگی یک فرد است که در پیشرفت و سعادتمندی و ارامش فرد نقش مهمی دارد. افراد با انتخاب همسر در حقیقت برای سالهای بعدی زندگی خود تصمیم گیری میکنند و اینکه انتخاب میکنند که با چه فردی با چه اعتقاد و جهان بینی و اخلاق و خصوصیاتی بقیه راه را طی خواهید کرد. وقتی دونفر که برای مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کردند متوجه میشوند که طرف مقابل چه خصوصیات و نقاط قوت و ضعفی دارند و آن وقت انتخاب میکنند که این خصوصیات برای طرف مقابل چقدر اهمیت دارد که اگر باشد یا نباشد من میتوانم با آن زندگی کنم یاخیر و اینکه طرف مقابل از نظر روح و روان در سلامت است و اینکه ایا مشکل خاصی در زندگی خود فرد یا خانواده ی فرد وجود دارد یا خیر که اگر طرف مقابل از ان اگاهی پیدا کند پذیرشش برای او آسان خواهد بود .

وقتی که نسبت به همه ی موارد شناخت پیدا کردند در نتیجه بهتر میتوانند تصمیم بگیرند و درنتیجه با یک تصمیم درست احتمال خطا پایین تر میاید و درنتیجه نه تنها منجر به کاهش طلاق خواهد شد که پیش آگهی یک زندگی رضایت مند راهم فراهم میکند .

تست قبل ازدواج

آیا انجام تست مشاوره قبل از ازدواج الزامی است؟

شاید یکی از سوالات شما این باشد که آیا انجام تست مشاوره ازدواج الزامی است؟ پاسخ اولیه این است که بله . برای اینکه وقتی دو نفر که هم دیگر را انتخاب کردند خیلی بهم علاقه دارند و ان زمان فکر میکنندکه علاقه برای همه چیز کافی است و هر مشکلی را ذوب میکند و اگر از ان دو بپرسید که نظرتان در مورد طرف مقابل چیست؟ میگویند عالی. به فرد می گویند که فلانی ممکن است فلان مشکل را داشته باشد فرضا خیلی گیر نمی دهد و فرد در پاسخ میگوید این از علاقه است خیلی به من علاقه دارد بخاطر همین همیشه دوست دارد که بداند من کجا هستم و چکار میکنم و …

پس همانطور که گفته شد شاید که بخاطر علاقه افراد نتوانند یا نخواهند که به خیلی موارد توجه کنند. یکی دیگر از مواردی که ممکن است پیش بیاید این است که چون به چشم چیزی را ندیده اند پس وجود ندارد. اگر بوسیله ای این مسئله عینی شود و فرد بتواند موردی را ببیند پذیرش ان برای فرد راحتتر است. مورد دیگر اینکه ما اصولا نمیتوانیم که همه چیز را ببینیم یا بدانیم. شنیدید که از قدیم میگفتند که ” همه چیز را همگان دانند ” یعنی لزومی هم ندارد که ما ا زهمه چیز اطلاع داشته باشیم که در رابطه بتوانیم انها را دانه دانه تیک بزنیم. یا ممکن است طرفین از بیان کردن بعضی موارد احساس شرم وخجالت داشته باشند ولی درعین حال برایشان مهم است .

بنابرین در اینجا چیزی که کمک کننده است تست های مشاوره و روانشناسی است. با انجام این تستها و تحلیل ان توسط یک روانشناس زوج ها میتوانند از خود و طرف مقابل شناخت بهتری داشته باشند.

تست مشاوره قبل از ازدواج

تست های مشاوره قبل از ازدواج افراد را در حوزه های مختلف بررسی میکنند. مواردی که در تست مشاوره قبل از ازدواج بررسی میشود عبارتند از:

پیشینه خانوادگی و سبک تربیتی فرد

آیا والدین شریک زندگی ازدواج موفقی داشته اند و اگر پاسخ منفی است علت آن چه بود؟ 

آیا در مورد رشد و سلامتی شریک زندگی خود اطلاعی دارید ؟

آیا با شریک زندگی خود در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی نقاط مشترکی دارید ؟

سبک تربیتی شریک زندگی شما به چه صورت بوده است ؟

روابط بین اعضای خانواده به چه صورت است. آیا روابط سالمی دارند ؟

مشکلات مالی قبل از ازدواج

مسائل مالی

مدیریت مالی شریک زندگی تان به چه صورت است ؟ آیا در مورد هزینه های زندگی برنامه مشخصی دارید؟

آیا زمانیکه ازدواج کردید با شریک زندگی تان حساب مشترک خواهید داشت یا حساب جداگانه ؟

آیا در مورد چگونگی خرج کردن هزینه های زندی و پس انداز کردن و سرمایه گذاری در زندگی با شریک زندگی خود صحبت کرده اید ؟

اینکه پرداخت هزینه های زندگی به چه صورت است. آیا مشترکا متعهد به پرداخت هزینه های زندگی با شریک زندگی خود هستید یا نه فقط یک نفر متعهد به پرداخت آن خواهد بود؟

خانواده

آیا خانواده ها از این ازدواج اگاهی ورضایت دارند ؟

آیا مشخص کردید که بعد ا زازدواج روابطتتان با خانواده ی همسردر چه سطحی باشد

آیا مشخص کردید که بعد از ازدواج چه نوع تعاملاتی با خانواده ی خودتان و همسرتان مد نظر شما و شریک زندگیتان است .

رابطه ی دوستان وزندگی اجتماعی

آیا شما و شریک زندگی تان سطح دوستی و روابط اجتماعی یکسانی دارید؟

آیا شما و شریک زندگی تان درونگرا یا برونگرا هستید؟

آیا شما و شریک زندگی تان برنامه ای برای رابطه با دوستان و اوقات فراغت دارید؟

نظر شما و شریک زندگی تان در مورد رابطه با دوستان قبل از ازدواجتان به چه صورت است و آیا با دوستان شما اشنایی دارند و اینکه چه حدی از رابطه مد نظر هر یک از طرفین است .

آیا اینطور است که یکی از دو نفر دوست دارد بیشتر اوقات در منزل باشد و دیگری دوست دارد با دوستان خود زمانش را سپری کند.

آیا شما و شریک زندگی در این مورد توافق دارید که اوقات فراقت را با همدیگر سپری کنید یا احساس میکنید که با افراددیگر مثل خانواده یا دوست این اوقات را سپری کنید .

مشاوره قبل از ازدواج

وظایف و کارهای خانه

وظایف و کارهای خانه را چطور تقسیم بندی خواهید کرد .

آیا مشخص کردید که فرضا یک نفر همیشه کار آشپزی را انجام دهد یا فرضا کار نظافت را انجام دهد یا نوبتی باشد.

درمورد بقیه امور خانه مثل نظافت و شستشو بردن اشغال پذیرایی کردن و … صحبت کردید ؟

درمورد اینکه حیوان خانگی داشته باشید حرفی زده شده ؟

توقعاتی که از زندگی آینده دارید را واقع بینانه نگاه کنید در مورد خانواده ها، مسائل مالی، اینکه دوست دارید سطح روابط اجتماعی تان به چه صورت باشد. در مورد وظایف و کارهای خانه در مورد اعتقادات ومسائل روز جامعه و خیلی موارد دیگر باید صحبت شود و نگاه واقع بینانه داشته باشید. قسمتی از این موارد گفته شده در تستها مشخص خواهد شد و قسمتی از آن و بیشتر از آن در اتاق درمان توسط درمانگر و روانشناس با سوال و پاسخی که با دو نفر برقرار میشود مشخص میگردد .

آیا می توانیم به تنهایی درمشاوره قبل از ازدواج شرکت کنیم؟

شاید این سوال خیلی از افرادی باشد که آیا می توانیم به تنهایی درمشاوره قبل از ازدواج شرکت کنیم؟ برای پاسخ بهتر به این سوال به اینصورت جلو میرویم ارتباط یک رابطه ی دو طرفه است. تصور کنید که ارتباط مانند یک طنابی است که دو سر دارد اگر بخواهیم که این طناب صاف باشد باید دو سر این طناب توسط دو نفر ( زن و مرد در ارتباط زوجی ) گرفته شود. اگر یک سر این طناب گرفته شود و سر دیگر گرفته نشود این ریسمان حالت عادی نخواهد داشت . پس لازم است که هر دو سر طناب درست گرفته شود تا ریسمان حالت نرمال و عادی خود را داشته باشد. حالا وقتی که نیاز به دو نفر در رابطه است پس بهتر است که هر دو طرف نسبت به هم شناخت درستی داشته باشند و بهتر بتوانند در مورد خود و زندگی مشترکی که قرار است هر دو انتخاب کنند و با هم ادامه دهند اطلاع کافی داشته باشند . بنابرین مشاوره ازدواج چون در مورد رابطه ی زوجی است باید دو نفره باشد .

اما گاهی اوقات دو نفری که با هم در رابطه هستند و هنوز خیلی مطمئن نیستند که ایا برای هم مناسب هستند یا خیر و از طرفی هم نمیخواهند این موضوع را با فردی که با او در رابطه هستند در میان بگذارند. بنابرین به تنهایی برای مشاوره پیش از ازدواج مراجعه میکنند .

در این حالت در واقع ان فردی که مراجعه کرده با این فرض باید باشد که قصد دارد خودش را بهتر بشناسد. یعنی بداند که چه خصوصیاتی دارد و نسبت به خودش شناخت بیشتری پیدا کند و از سوی دیگر اطلاعات خودش را بیشتر میکند تا آگاه گردد که به چه مواردی بیشتر توجه کند و نقاط قوت و ضعف خودش را بشناسد و روی نقاط ضعف خود کار کند و ان را به سمت نرمال سوق دهد و روی نقاط قوت خود کار کند و انرا قوی تر کند .

مشاوره ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است ؟

مشاوره قبل از ازدواج یک نوع پیشگیری است که در آن زوجین را برای پذیرش و قبول کردن تجربه های تلخ و شیرین زندگی مشترک آماده میکنند. و اینکه زوجین به این نتیجه برسند که چقدر تصممیی که در مورد ازدواج گرفته اند میتواند افق روشنی برای یک زندگی مشترک طولانی مدت را داشته باشد. تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج بستگی به دو نفری که در اتاق درمان مراجعه میکنند دارد. به اینصورت که این دو چقدر از هم اطلاعات درستی دارند و اینکه چقدر تمایل دارند که در مورد ارزشها و اهداف و سنتهای هم دیگر اطلاع داشته باشند و تمایل دارند که به درک واقعی از ازدواج و هر دو برسند.

لیکن بطور متوسط جلسات مشاوره پیش از ازدواج بین ۶ تا ۸ جلسه است . تعداد ساعات مشاوره حدود ۵۰ دقیقه است . ترتیب جلسات به اینصورت است که دو جلسه جلسه ی مشترک و دو جلسه بصورت انفرادی و دو جلسه مشترک است که در دو جلسه ی آخر اصولا تفسیر تست و جمع بندی صورت میگیرد. البته اینکه این یک قاعده نیست و همانظور که ذکر شد بیان کردیم که این موضوع خیلی ارتباط با شناخت دو نفر از خودشان و از طرف مقابلشان دارد که میتواند تعداد این جلسات را کم یا زیاد کند .

و مسئله ی دیگر اینکه اگر در حین بررسی های مشاوره قبل از ازدواج مشاهده گردید که اختلالی وجود دارد و نیاز به درمان آن ضروری می باشد، جلسه ی مشاوره قبل از ازدواج قطع میشود و فرد مورد نظر برای درمان اختلال ارجاع داده میشود و بعد از درمان ادامه جلسات مشاوره پیش از ازدواج صورت خواهد پذیرفت .

بهترین زمان مشاوره قبل از ازدواج

شاید این هم  سوال خیلی از افراد باشد که بهترین زمان مشاوره قبل از ازدواج چه زمانی است. بهترین زمان مشاوره  قبل از ازدواج قبل ازدوران نامزدی است. یعنی زمانی که دو طرف یا با همدیگر آشنا شدن و دوست هستند و یا در مراحل ابتدایی خواستگاری یا در دوران آشنایی هستند و در این دوران شاید خیلی از هم شناخت کافی ندارند و یا اینکه میخواهند از یک نفر سوم تاییدیه بگیرند یا به اصرار خانواده ها مراجعه کردند اما در هر صورت مشاوره قبل از ازدواج زمانی بهترین سودمندی را دارد که دو طرف هنوز نه به هم خیلی وابسته باشند و نه بخاطر نوع روابطی که بینشان ایجاد شده مجبور به ازدواج باشند هر چند که در حین جلسات متوجه شدند خیلی برای هم مناسب نیستند .

 البته زوجینی که در دوران عقد هستند هم می توانند برای مشاوره مراجعه نمایند. یک افسانه و باوری در فرهنگ ما رایج است که میگوییم که ازدواج مانند یک هندوانه دربسته است و کسی از درون ان خیلی اگاهی ندارد. ما هم میگوییم که شاید این حرف خیلی بی ربط هم نباشد و افرادی که به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه میکنند با کمک مشاور میتوانند تا حدودی این هندوانه دربست را باز کنند و این کار هم بوسیله تخصص و تجربه مشاور و هم به کمک تست ها یی که از دو طرف گرفته میشود مشخص میگردد و دو طرف میتوانند درون خود را برای طرف مقابل عیان تر کنند .

و نکته ی مهمی که باید در اینجا به ان اشاره شود این است که در مشاوره قبل از ازدواج به هیچ وجه به طرفین گفته نمیشود که شما اگر باهم ازدواج کنید خوشبخت خواهید شد یا شما نمیتوانید با هم ازدواج کنید. بلکه ما در مشاوره پیش از ازدواج فقط و فقط آگاهی میدهیم و شما را از عواقب انتخابتان آگاه کنیم. اما در هر صورت و در نهایت تصمیم گیرنده خود دو نفری هستند که تمایل دارند با هم ازدواج کنند .

مشاوره قبل ازازدواج

در جلسات مشاوره قبل از ازدواج روانشناس به چه نکات مهمی توجه می کند؟

مشاور قبل از ازدواج در جلسات مشاوره به این نکات توجه میکند ؛

  • صمیمیت

میزان صمیمیت دو طرف یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود. صمیمت از ان دسته مواردی است که در تمام زندگی اثر خود را نشان خواهد داد و بنابرین یک از نکات مهم که باید به آن توجه شود میزان صمیمیت دو نفر نسبت به همدیگر است .

  • تعهد و وفاداری

بررسی تعهد و وقاداری فاکتور مهم دیگری است که باید در جلسات مشاوره قبل از ازدواج به ان توجه جدی شود. یعنی اینکه این دو نفر چقدر به ازدواج و به رابطه شان متعهد هستند و در مورد زندگی مشترک چقدر احساس تعهد میکنند. وقتی دو نفر با هم ازدوج میکنند در حقیقت به هم متعهد و وفادر میشوند که تا زمانی که با هم هستند وفادار هم باشند و در قبال هم مسئولیتها و تعهداتی دارند که باید به آن پایبند باشند.

  •  جذابیت های ظاهری و متناسب بودن و جذابیت های جنسی

بررسی جذابیتهای ظاهری دو نفر که چقدر برای هم گرایش ایجاد میکنند و اینکه آیا اصلا برای هم از لحاظ ظاهری تناسب دارند و اینکه آیا از نظر جذابیت های جنسی از هم اطلاع درستی دارند یا خیر .

  • تیپ های شخصیتی

بررسی تیپ های شخصیتی که بیشتر در قالب تست هایی که از دو طرف گرفته میشود مورد بررسی قرار میگیرد و در نهایت به دو طرف در این خصوص اطلاعاتی داده خواهد شد.

نمونه ای از سوالاتی که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج پرسیده میشود عبارتند از:

  • نگاه شما به ازدواج چگونه است ؟ آیا یک نگاه گذرا است یا یک نگاه دائمی ؟
  • بنظر شما بزرگترین مشکلی که در ازدواج میتواند به وقوع بپیوندد چیست ؟
  • آیا اگر در زندگی مشترکتان آن مشکل پیش بیاید میتوانید با کمک هم ان را حل کنید و یا اگر مشکلات جدی در زندگی تان رخ بدهد توانایی حل کردن آن را دارید ؟
  • چرا تمایل دارید که این ارتباط به ازدواج ختم شود؟
  • آیا میتوانید در همه ی موارد با طرف مقابلتان صحبت کنید یا مواردی هست که تمایل ندارید در آن خصوص با همسرتان صحبت کنید ؟
  • بنظرتان چه چیزهایی باعث میشود رابطه تان بهتر بشود ؟ و ایا برای بهتر شدن زندگی مشترک حاضر هستید که خودتان را تعییر دهید ؟
  • آیا در مورد تفریحات و سرگرمی ها یتان با یکدیگر صحبت کرده اید ؟
  • بزرگترین دلیل که باعث شده که شما عاشق طرف مقابلتان شوید چیست ؟
  • آیا در مورد مسائل خانوادگی اجتماعی اقتصادی و اعتقادی هم صحبت کرده اید ؟
  • آیا مشکل حل نشده ای بین شما باقی مانده که در مورد ان صحبتی با هم نکرده اید؟ و سوالاتی دیگری که در اتاق درمان از زوجین پرسیده خواهد شد .

مشاوره قبل از ازدواج برای انتخاب عاقلانه است یا زندگی عاشقانه؟

در مشاوره قبل از ازدواج قصد این است که دو طرف را برای یک انتخاب عاقلانه اماده کنند تا اینکه بعد از ازدواج با انتخاب درستی که کرده اند به یک زندگی عاشقانه دست یابند.

اگر بخواهیم بیشتر در این مورد توضیح دهیم باید بگوییم که وقتی دو نفر شناخت بهتری از هم داشته باشند و خیلی از موارد در قبل از ازدواج باشند و انتخاب درستی داشته باشند، وقتی که با هم ازدواج کنند بهتر میتوانند با مسائل و مشکلاتی که در پیش رو دارند مواجه شوند چرا که از قبل به فکر خیلی موارد بوده اند و بنابرین این موضوع میتواند برای یک زندگی عاشقانه کمک کننده باشد .

زوج درمانی

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

با توضیحاتی که در بالا به آن اشاره شد به راحتی متوجه میشویم که مشاوره قبل از ازدواج خیلی دارای اهمیت میباشد. زمانیکه دو نفر ازدواج میکنند در حقیقت سرمایه گذاری های متعددی میکنند. سرمایه گذاری عاطفی، روانی، اقتصادی، خانوادگی و … که اگر این ازدواج بقا داشته باشد این سرمایه گذاری بیشتر هم خواهد شد و اگر که خدایی ناکرده خلاف این موضوع اتفاق بیافتد همه ی این سرمایه گذاری ها از بین که خواهد رفت از یک طرف که بدتر هم خواهد شد. چرا که عوارض مخربی را خواهد داشت. یعنی یک رابطه خراب شده که تا مدتی فرد را دچار مشکلات روحی و روانی میکند و از طرفی تصویری که از ان جنس و ان رابطه در ذهن افراد باقی میگذارد به راحتی ترمیم پیدا نخواهد کرد و از سوی دیگر تبعات مالی زیادی برای هر دو طرف به بار خواهد داشت و از سوی دیگر فقط این دو نفر نیستند که درگیر میشکلات میشوند و خانواده ها نیز درگیر این موضوع خواهند داشت و البته موضوع وسیع تر از این چند خطی است که ذکر شد که در این مقاله نمیگنجد.

بنابرین با توجه به مطالبی که عنوان شد ازدواج موفق فواید زیادی را به همراه خواهد داشت و برای ازدواج موفق نیاز به انتخاب درست خواهیم داشت که گاهی اوقات به دلیل عدم شناخت مناسب یا به دلیل احساسات قلیان شده یا موارد دیگر این موضوع به درستی محقق نخواهد شد و نیاز است که د راین خصوص با یک روانشناس و متخصص صحبت شود.

بهترین متخصص مشاوره قبل از ازدواج

بهترین فردی که شما میتوانید در مورد مشاوره قبل از ازدواج با او مشورت کنید فردی است که در این مورد تخصص لازم را داشته باشد و دوره های مختلفی را در این مورد گذرانده باشد و دارای تجربه در امر مشاوره قبل ازازدواج باشد تا بتواند که به افرادی که در این مورد نیاز به راهنمایی و مشاوره دارند، کمک مناسب ارائه نماید.

چنانچه تمایل داشتید در این خصوص با ما مشورت داشته باشید میتوانید با ما در ارتباط باشید .

2 دیدگاه دربارهٔ «آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟»

    1. رضوان امیرنجات

      سلام جهت شرایط مشاوره و هزینه ها لطفا با شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ هماهنگی بفرمایید . میتوانید در واتساپ به همین شماره پیام بدهید تا در مورد شرایط به شما اطلاعات کافی را بدهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا