مشاور خانواده در هلند

مشاور خانواده در هلند

شما ممکن است در هلند زندگی کنید و به یک روانشناس ایرانی در هلند احتیاج دارید. در این صورت می توانید برای مشاوره ویدیویی با دکتر  تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره با دکتر امیرنجات به صورت صوتی و تصویری در واتسآپ با شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ تماس بگیرید .

 

مشاوره خانواده (روانشناس خانواده) و خانواده درمانی چیست؟
خانواده درمانی و مشاوره خانواده نوعی از روشهای درمانی است که برای رفع مشکلات خاص تأثیر بر سلامت و عملکرد خانواده طراحی شده است. این روانشناس خانواده به خانواده کمک می کند تا در روزهای دشوار بگذرند ، بر تحولات مهم و سالم غلبه کنند یا مشکلات رفتاری یا روحی را با اعضای خانواده حل کنند.

مشاوره خانواده مشکلات فردی را در بستر واحد بزرگتر یعنی بستر خانواده می بیند. فرض در خانواده درمانی این است که بدون درک روابط گروهی پویا ، مشکلات با موفقیت برطرف نمی شوند. عملکرد خانواده بر نحوه بروز مشکلات و نقش هر یک از اعضای خانواده در وقوع آنها تأثیر می گذارد.

مشاور خانواده ، از تکنیک ها و روشهای شناخت درمانی ، رفتاردرمانی ، بین فردی درمانی یا اشکال دیگر مشاوره شخصی استفاده می کند. تکنیک های مورد استفاده مانند هر روش درمانی دیگر به مشکلات خاص هر مشتری بستگی دارد.

مشکلات عاطفی یا رفتاری در کودکان یکی از دلایل عمده مراجعه به مشاور خانواده است. مشکلات کودک در خلاء بوجود نمی آیند ، آنها در شرایط خانوادگی رخ می دهند و باید در بستر خانواده حل شوند.

کلمه “خانواده” در مشاوره خانواده یا خانواده درمانی لزوماً به معنای بستگان نسبی نیست. در این زمینه ، خانواده به هرکسی گفته می شود که نقش حامی طولانی مدت را در زندگی فرد ایفا می کند و به دلایلی ممکن است یک اقوام یا اقوام دیگری باشد که در خانه زندگی می کند.

تفاوت بین مشاوره خانواده و خانواده درمانی است
مشاوره خانوادگی معمولاً برای موقعیت هایی استفاده می شود که خانواده از خدمات مشاوره ای یا سایر متخصصان بهداشت روان برای رفع یک مشکل خاص یا مجموعه ای از مشکلات استفاده می کند. روان درمانی خانواده یا خانواده درمانی روشی عمیق تر و معمولاً طولانی تر است که در آن مراجعین یا مراجعان درباره طیف گسترده ای از مشکلات و الگوهای مزمن رفتارها ، افکار و احساسات بحث می کنند.

به عنوان مثال ، خانواده ای که دچار پریشانی هستند مانند مرگ یک دوست عزیز ، اعتیاد یا بحران اقتصادی که استرس بیشتری به خانواده وارد کرده است ، می توانند با استفاده از مشاوره قوی تر و منسجم تر خانواده ، بر این بحران غلبه کنند.

اما اگر خانواده ای با مشکلات رفتاری یا روانی مزمن تر ، مانند اسکیزوفرنی پدر ، افسردگی مادران یا کودک آزاری ، انتخاب بهتری باشند.

مشاور خانواده (روانشناس خانواده) چه کسی است؟
یک روانشناس یا مشاور در مشاوره خانواده مسئول نتیجه درمان است. مشاوره خانواده هیچ ارتباطی با خوب یا بد ، گناه یا معصوم ، درست یا نادرست ندارد. افرادی که به یک مشاور خانواده مراجعه می کنند می خواهند در زندگی خود تفاوت مثبتی ایجاد کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا