روانشناس ایرانی در هلند

روانشناس ایرانی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای قاره اروپا است که برای خیلی از ایرانیان که قصد مهاجرت و زندگی در یک کشور اروپایی را دارد میتواند بعنوان یکی از گزینه ها محسوب شود. مهاجرت به هلند مانند مهاجرت به هر کشور دیگر مسائل و مشکلاتی را بهمراه دارد که افرادی که در ان کشور ساکن هستند با ان مواجه میگردند .
همه ی ما تجربه این موضوع را داریم که زمانهایی از زندگی، که حال خوبی نداریم، ممکن است با مشکلاتی از قبیل افسردگی یا اضطراب دست و پنجه نرم کنیم، با دوست یا همکارمان مشکل داشته باشیم، با شریک عاطفی ما مشکلاتی داشته باشیم، احساس کنیم که اطرافیانمان ما را بخوبی درک نمیکنند، گاهی اوقات حتی حوصله ی خودمان را هم نداریم و شاید به تنهایی از پس مشکلاتمان برنیاییم. اینجاست که حضور نفر دیگر که روانشناس است پررنگ میشود. شما با کمک روانشناس میتوانید بر خود مسلطتر باشید و با داشتن ذهنی ارام و همراهی و همفکری با روانشناس بهتر بتوانید با مسائل خود کنار بیایید و زندگی ارامی داشته باشید .

اطلاعاتی در مورد کشور هلند

هلند که به نام ا نگلیسی  ان  Netherlands  است کشوری است که در شمال غربی قاره اروپا واقع شده است . در اروپا به هلند کشور پست هم میگویند . این کشور که بنام پادشاهی هلند هم از ان نام میبرند یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپا است که شاید همگی ان را بنام کشور گل نیز میشناسیم چون ابا و هوای این کشور به گونه ای استکه امکان رویش هر گلی در ان میسر است . شاید بزرگترها در خاطرشان بیشتر باشد که یکی از پنیرهای خوشمزه ای که در کشور ما مصرف میشد پنیر هلندی بود و هلند کشوری است که در ان یکی از خوشمزه ترین پنیرها با تنوع بالا را تولید میکند . این کشور با المان و بلژیک از مرز خشکی و با انگلستان از طریق دریا همسایه است .

مذهب مردم هلند 

مذهب مردم هلند از قرن ۱۰ تا ۲۰ تحت سلطه مسیحیت بود و از قرن ۲۰ به بعد تنوع مذهب بیشتر شد و در این کشور آیین های مختلفی مانند اسلام و هندو و بوداد و … وجود دارد اما تقریبا بیش از نصفی از مردم این کشور اعلام کردند که هیچگونه وابستگی دینی ندارند و در این کشور دین جدا از سیاست و آموزش است .

فرهنگ و آداب و رسوم هلند 

در مورد فرهنگ و آداب و رسوم کشور هلند باید گفت که در این کشور همه چیز از قبیل بود ، رنگ ، صداها ، مناظر و زندگی و چیزهای دیگر متفاوت است و اگر برای بازدید از کشور هلند کسی به انجا سفر کند میتواند برایش جذابیت داشته باشد .

مردم هلند عادت دارند که برای همه ی کارهای خود برنامه ریزی کنند . انها معمولا ۲ الی ۳ وعده در روز غذا میخورند . غذاهای سنتی هلند بیشتر سبزیجات و گوشت است اما غذاهای عموم ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و المانی و چینی و کشورهای دیگر است . صبحانه مهمترین وعده ی غذایی هلندی ها است و ناهار میتواند غذای سرد یا گرم باشد .

آب و هوای هلند 

درمورد اب و هوای کشور هلند باید گفت که جهت حرکت باد از سمت جنوب غربی اروپا است و همین موضوع باعث ایجاد هوایی معتدل و متعادل است و اصولا در هلند زمستان های گرم و تابستان های کمی سرد و مرطوب دارد و در پاییز بیشترین مقدار باران را تجربه میکنند .

اقتصاد هلند 

اقتصاد در هلند امروزه به جایگاه خوبی رسیده است و این کشور با فروش منابع گازی و کشاورزی و گردشگری به جایگاه مطلوبی رسیده است . البته که در طول تاریخ کشور هلند با رکود و صعودهای متفاوتی روبرو بوده است .

مشکلاتی که بعد از مهاجرت به کشور هلند ممکن است برای افراد ایجاد میشود

کشور هلند یکی از کشورهای قاره اروپا است که بخاطر هم مرزی با المان میتواند بعنوانی یکی از مقاصد مهاجرت ایرانیانی که قصد مهاجرت به یک کشور خارجی را دارند میباشد . بنابرین شروع میکنند به برنامه ریزی برای مهاجرت به این کشور. کمی به جستجود در مورد فرهنگ و شرایط و اقتصاد ان کشور میپردازند و شروع به یادگرفتن زبان ان کشور میکنند و بالاخره کارهای خود را انجام میدهند و کارهای پایانی مانند چمدان بستن و بلیط گرفتن را انجام میدهند و مهاجرت میکنند. یا بعضی از کسانیکه ساکن هلند هستند بعد از ازدواج با فردی که در هلند ساکن است وارد این کشور میشوند. طبیعتا در بدو ورود به یک کشور همه چیز برای انها تازگی دارد و هر چه که میبینند جذابیت است و جذابیت و هر روز لذت بیشتری از روز قبل میبرند. اما خوب این ابتدای کار است و کم کم احساس میکنند که حال و هوای روزهای اول را ندارند و این حالت شاید که به مرور بیشتر شود و کم کم احساس کند که حال خوبی ندارد و ان هیجانات و احساساتی که از مدتها قبل که در کشورش بوده و وقتی که به ترکیه وارد شده بوده را ندارد و اینجاست که دوست دارد با کسی مشورت کند. دوست، خانواده ،…. شاید بتواند مخاطبی برای گفتگو و درد دل ما باشد اما به دلیل ملاحظاتی که مثلا نکند که خانواده را نگران کنم ، نمیخوام از مشکلاتم کسی چیزی بداند ، اصلا نمیتونه که کمکی بکنه و … و اینجاست که فکر میکند که بهتر است با یک فرد متخصص روانشناس که خارج از حوزه ی نزدیکانش صحبت کند .
روانشناسی یک علم است که با استفاده از روشهای علمی به بررسی فکر و هیجان و رفتار یک فرد میپردازد. روانشناس به مشکلات و فرایندهای روح و روان افراد میپردازد . هر انسانی دنیای درونی خود را دارد و مشکل هر کسی مختص به خود او است. بنابرین نمیتوان مانند پزشکی یک نسخه ی واحد را برای همه تجویز کرد و نیاز است که برای هر فرد راهکار مخصوص به او داده شود .

روانشناس ایرانی یا هلندی؟

شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که برای مشاوره به روانشناس ایرانی مراجعه کنید یا روانشناس هلندی. بررسی ها نسان میدهد مراجعینی که برای مشاوره روانشناسی با یک روانشناس ایرانی صحبت میکنند رضایت بیشتری نسبت به روانشناسان کشورهای دیگر دارند. شاید یکی از مهمترین دلایل این اثر بخشی این باشد که همه ی ما زمانیکه که میخواهیم در مورد احساساتمان و مسائل و مشکلاتی که به روح و روانمان برمیگردد با یک فردی که همزبان ما باشد صحبت کنیم. برای اینکه خیلی راحت میتوانیم احساسات خود را و آن چیزهایی که در ذهنمان است را برون ریزی کنیم. بنابرین شاید اولین و بهترین گزینه برای صحبت با یک روانشناس، گزینه ی روانشناس ایرانی باشد.
عامل مهم دیگری که باعث این اثر بخشی میشود نقش فرهنگ است. یک روانشناس برای اینکه بتواند در کار خود موفق باشد و کمک بهتری به مراجع خود بکند باید با فرهنگ ان فردی که با او صحبت میکند اشنا باشد تا بتواند مشکلات او را درست درک کند و با او درمان درستی را داشته باشد. بنابرین باز نگاه به سمت روانشناس ایرانی سوق پیدا میکند.
پس در نتیجه همین دو عامل زبان و فرهنگ میتواند یک رابطه ی درمانی خوب بین درمانجو و درمانگر ایجاد کند. بنابرین مراجعه به یک روانشناس ایرانی سودمند تر از یک روانشناس هلندی است که هموطنان ما به ان اگاهی دارند .

مزیت های مشاوره با روانشناس ایرانی در هلند

قاعدتا مشکلات روحی در هر جا و مکانی ممکن است به سراغ هر فردی بیاید چه فرد در کشور خودش باشد یا در کشور دیگر مثلا هلند باشد. بنابرین این نیاز ایجاد میشود که با یک کارشناس صحبت شود. با توجه به مواردی که مختصر در بالا اشاره شد؛ مشاوره با روانشناس ایرانی برای فردی که در هلند زندگی میکند دارای سودمندی و مزیتهایی است که مواردی از ان را در زیر اشاره میکنم .
• زمانیکه قصد دارید مشکل خود را بیان کنید میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید برای اینکه شما با زبان مادری خود که کاملا روی ان تسلط دارید صحبت میکنید پس به راحتی زیاد مشکل خود را بیان میکنید. و در بیان مشکل خود احساس بهتری دارید .
• درک شدن بیشتر مسائل و مشکلاتی که یک فرد ایرانی مقیم هلند برای یک روانشناس ایرانی بیان میکند. برای اینکه فرهنگ مشترکی بین هر دو وجود دارد.
• در دسترس بودن مشاور و سهولت گفتگو با او. بعبارتی بهترین گزینه برای ایرانیانی که در خارج از ایران و در کشور هلند زندگی میکنند و امکان مراجعه ی حضوری به روانشناس را ندارند مهیا میگردد.
• مقرون به صرفه بودن صحبت کردن با یک روانشناس ایرانی نسبت به یک روانشناس هلندی. از بعد از کرونا به نوعی همه ی کشورهای جهان با مشکلات اقتصادی مواجه شدند و کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نبوده. قاعدتا شما دوست عزیز که درهلند زندگی میکنید و با مشکلاتی روبرو هستید و از طرفی مسائل اقتصادی نیز باری دیگر بر دوش شما است و برای همین تمام تلاش خود را میکنید که هزینه ها را مدیریت کنید و در عین حال چون نیاز به خدمات روانشناسی دارید پس گزینه روانشناس ایرانی میتواند بهترین گزینه باشد .
• مراجع میتواند بصورت محرمانه مسائل و مشکلات خود را به راحتی بیان کند و نگرانی از این بابت نداشته باشد.
• بدون مراجعه ی حضوری با روانشناس صحبت کند. به اینصورت راحتی بیشتری در هنگام صحبت با روانشناس خود را دارد و میتواند بدون مشکل با او مسائل خود را درمیان بگذارد . چون گاهی اوقات وقتی افراد باید حضوری مشکل خود را درمیان بگذارند؛ بیان مشکل دشوار است. اما وقتی که غیر حضوری باشد این مشکل برطرف میشود .
• درمانجو میتواند به راحتی حق انتخاب داشته باشد و روانشناس مناسبی را برای خود انتخاب کند .حتی اگر با یک روانشناس صحبت کرد و نتوانست ارتباط خوبی برقرار کند یا به هر دلیلی از مشاوره راضی نبود میتواند به راحتی درمانگرخود را تغییر دهد و با کس دیگری مشاوره داشته باشد.
• اثر بخشی درمان انلاین و غیر حضوری . با شروع کرونا یک روش جدیدی در همه ی کشورها به راه افتاد و ان روش انلاین بود . این روش در همه ی حوزه ها از قبیل درمان جای خود را باز کرد و خوشبختانه بعد از گذشت ۴ سال جای خود را در زمینه بهداشت روان نیز بخوبی باز کرده و تحقیقات نشان میدهد که این روش اثر بخشی بالایی دارد و افراد میتوانند به راحتی به روانشناس دسترسی پیدا کنند و مسائل و مشکلات خود را درمیان بگذارند .

ویژگی های یک روانشناس خوب برای مشاوره در هلند

پیدا کردن یک روانشناس خوب یکی از مواردی که برای هر کسی مهم است . پس سوالی که مطرح میشود این است که یک روانشناس خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد که شما بتوانید او را انتخاب کنید . در اینجا میخواهم چند ویژگی را برای شما بیان کنم.
داشتن مجوز برای کادر درمان 
امروزه با توجه به گسترش Net work ها و شبکه های اجتماعی و عدم توانایی کنترل روی صحت و سقم اطلاعاتی که بیان میکنند پیدا کردن یک فردی که واقعا شرایط و اجازه این کار را داشته باشد دشوار است . بنابرین یکی از سهل الوصول ترین راهها برای برطرف کردن این مشکل پیدا کردن روانشناسانی است که دارای مجوز رسمی از سازمانهای ذیربط هستند میباشد واین میتواند به مراجعین کمک کند تا انتخاب بهتری داشته باشند.
داشتن دانش و تجربه 
برای پیدا کردن یک روانشناس خوب بهتر است که قبل از اینکه با یک مشاور صحبت کنید یک بررسی در مورد ایشان داشته باشید . برای اینکار میتوانید رزومه ی ایشان را مطالعه بفرمایید یا نظرات کاربران ایشان را مطالعه بفرمایید . اینکار به شما کمک میکند تا در انتخاب خود بهتر تصمیم گیری بفرمایید .
داشتن اطلاعات به روز 
روانشناسی هم مانند هر رشته ی دیگری در حال به روز رسانی است و هر روز اطلاعات علمی و یافته های علمی و تکنیکهای جدیدتری برای درمان میاید ویک روانشناس خوب کسی استکه خود را با این اطلاعات وفق دهد و اطلاعات خود را به روز رسانی کند و دوره های مختلف را در این خصوص دیده باشد که شما دوست گرامی با ملاحظه ی گو اهینامه ها و دوره های گذرانده شده میتوانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید .
داشتن حس همدلی 
وقتی که شما با یک روانشاس صحبت میکنید اگر که روانشناس شما از بالا به پایین به شما نگاه کند و خوب شما را درک نکند حس خوبی به شما دست نخواهد داد . یکی از ویژگی های یک روانشناس خوب داشتن حس همدلی بالا است و اینکه شما فکر کنید که روانشناس شما چقدر خوب احساسات شما را درک میکند و شما چه حال خوبی پیدا میکنید وقتی که فردی با شما همدلی درست داشته باشد.
نداشتن قضاوت 
قضاوت یعنی برچسب زدن ، یعنی در مورد رفتار یا افکار یا احساسات شما اظهار نظر کردن بدون اینکه همه چیز را در مورد شما بدانند . قاعدتا این به شما حس خوبی نخواهد داد . بنابرین یکی از ویژگی های مهم یک روانشناس عدم قضاوت است و شما را همانطور که هستید ببیند . و شما و مسائلتان را از دید شما نگاه کند.
دارا بودن مهارت های حرفه ای
یکی از خصوصیات یک روانشناس خوب علاوه بر بالا بودن دانش تخصصی ، داشتن مهارتهای تخصصی میباشد . مهارتهایی از قبیل گوش دادن فعال وموثر . اینکه وقتی مراجع صحبت میکند درمانگر خوب به صحبتهای او گوش دهد و در زمانهای مناسب بازخورد درست بدهد بصورتی که کسی که برای کمک به روانشناس مراجعه کرده احساس کند درمانگر او بخوبی او را میشنود و میبیند و این باعث میشود که رابطه ی درمانی درستی بین آنها شکل بگیرد. وقتی رابطه ی درمانی به درستی تشکیل شد انوقت مراحل کار بهتر پیش خواهد رفت چرا که درمانجو از درمانگر خود حس خوبی دریافت میکند و در نتیجه روند کار بهتر خواهد بود.
مهارتهای بین فردی بالا 
یک روانشناس باید مهارتهای ارتباطی و بین فردی بالایی داشته باشد . روانشناس با داشتن روی گشاده و رفتار مناسب و شنوندگی فعال و موثر و بازخوردهای مناسب و صدای ارامش دهند میتواند رابطه ی خوبی بین خود و مراجع برقرار کند و این رابطه ی خوب میتواند به بهبود روند درمان نیزکمک کند .
امانت داری 
یکی دیگر از ویژگی های کی روانشناس خوب داشتن امانت داری است . در حقیقت یکی از خصوصیات اخلاق حرفه ای در روانشناسی داشتن امانت داری است . یعنی هر انچه که بین درمانگر و درمانجو رد و بدل میشود در همانجا باقی خواهد ماندو فقط طبق اخلاق حرفه ای زمانی این اصل شکسته میشود که فرد قصد اسیب رساندن به خود یا دیگری را داشته باشد و در غیر اینصورت تمام انچه که بین انها بیان میشود در همانجا خواهد ماند .

روانشناسان ایرانی در هلند در چه حوزه هایی مشاوره میدهند ؟

یک روانشناس ایرانی در هلند در حوزه های مختلفی در کنار شما خواهد بود. افراد دارای مشکلات زیادی هستند و قاعدتا در حوزه های مختلفی هم نیاز به مشاوره خواهند داشت . خدماتی که یک روانشناس میتواند ارائه دهد در حوزه های متعددی است که به مواردی از ان در ذیل اشاره میکنیم .
مشاوره استرس 
مهاجرت و نقل مکان به کشور دیگر به خودی خود با استرس های زیادی همراه است. اینکه در یک کشور جدید چه کاری باید انجام داد ،اینکه چه مشکلاتی در پیش روی ا نها خواهد بود ، اینکه در کجا سکنی میگیرد، شرایط به چه صورت خواهد بود و موارد دیگر از این دست مشکلات است. این مشکلات برای ابتدای کار است و بعد از اینکه در ان کشور مستقر شد نیز مشکلات دیگری خواهد داشت که این خود نیز برای فرد استرس های زیادی را به همراه خواهد داشت .
قاعدتا ما آدمها تا یک جایی میتوانیم استرس های خود را مدیریت کنیم. اما وقتیکه مقدار و شدت انها زیاد شود کنترل از دست ما خارج میشود وانجاست که نیاز پیدا میکنیم که با یک روانشناس در مورد استرسهای خود صحبت کنیم .
مشاوره افسردگی
استرس میتواند افسردگی را نیز به همراه داشته باشد. از طرفی تنهایی و انزوا، نبودن ارتباطات اجتماعی قوی، بلد نبودن و مسلط نبودن به زبان ان کشور ونبودن در کنار خانواده و نداشتن دوستان نزدیک و … میتواند شرایط افسردگی را برای فرد بهمراه داشته باشد و و فرد احساس بدی را تجربه کند. مثلا اینکه احساس کند که دیگر از چیزی لذت نمیبرد یا از کارهایی که قبلا لذت میبره دیگر لذت نمیبرد و احساس غم زیادی را تجربه میکند یا احساسات دیگری مانند گریه کردن و در خود بودن و … در نتیجه بعد از مدتی متوجه میشود که عملکرد زندگی او کاهش پیدا کرده و برون رفت از این شرایط برایش دشوار است. بنابرین برای برون رفت از این شرایط نیاز دارد که با یک روانشناس صحبت کند تا با کمک او بتواند به شرایط عادی زندگی برگردد.
مشاوره فردی 
گاهی اوقات مشکلات در حد حاد نیستند و ما احساس میکنیم که در روابط با همکاران و دوستانمان مشکل داریم. نمیتوانیم از حقوق خود به درستی دفاع کنیم، اعتماد به نفس کافی نداریم، برای پیشرفت تحصیلی یا شغلی نیاز داریم که با کسی مشورت کنیم و یا احساس میکنیم که مهارت کافی برای برقرای ارتباط با دیگران را نداریم. احساس میکنیم حال خودمان با خودمان خوب نیست و یا برداشتمان این است که کاری از دستمان برنمی اید و مواردی از این قبیل فرد را به این سمت سوق میدهد که مشورت با یک متخصص روانشناس در زمینه مشاوره فردی سودمند خواهد بود. مشاوره با روانشناس ایرانی به شما کمک میکند که زندگی هدفمند تر و بهتری داشته باشید.
زوج درمانی 
خیلی از دوستانیکه مهاجرت میکنند باتفاق اعضای خانواده مهاجرت میکنند. وقتی وارد یک کشور جدید میشوند در ظاهر باید خودشان را با فرهنگ ان جامعه هماهنگ کنند و این هماهنگی برای فردی که سالها با فرهنگ خودش رشد کرده مشکلاتی را ایجاد میکند و وقتی که فرد با خانواده مهاجرت میکند این مشکلات ممکن است در تک تک اعضای خانواده پیش بیاید و یکی از اساسی ترین اعضای خانواده که زن و شوهر هستند میتواند مشکلات اساسی ایجاد کند. مثلا احساس میکنند که دیگر همسرشان مانند قبل نیست و رفتارهایی انجام میدهد که برا ی طرف مقابل خوشایند نیست و این میشود یک کابوس جدید که نکند … و این موضوعات باعث بهم ریختن ارامش فرد و اعضای خانواده و شروع مشاجرات و مشکلات عدیده ای میشود. بنابرین نیاز ست که در مورد مشکلاتشان بایک روانشاس صحبت کنند تا شالوده ی زندگی از هم نپاشد . روانشناس ایرانی بهترین گزینه برای مشورت کردن در زمینه مشکلات زوجی است .
مشاوره خانواده 
همانطور که در بالا نیز اشاره شد ممکن است اعضای خانواده در هر جایی که باشند با مشکلاتی مواجه شوند و با مهاجرت شاید مشکلات بیشتر شود یا جنس آن متفاوت باشد. مثلا در مورد نوع روابطشان با دیگران یا با خودشان یا با فرزندان و حتی با خانواده هایشان هر چند که از هم دیگر دور باشند. بنابرین ممکن است برای رفع این مشکلات نیاز به مشورت با یک روانشناس یا مشاوره خانواده را داشته باشند و بهتر است این مشورت با یک روانشناس ایرانی باشد تا راحتتر بتوانند در خصوص مشکلات خود صحبت کنند چرا که هم زبان مشترک دارند و هم خیلی از مشکلات خانوادگی به بافت فرهنگی ان جامعه ای که دران بزرگ شدیم برمیگردد. بنابرین روانشناسی که با بافت فرهنگی و زبان مشترک مراجعین همسو باشد خیلی کمک کننده تر خواهد بود .
مشاوره ازدواج و رابطه 
مشاوره ازدواج و رابطه برای هر فردی ممکن ست بوجود بیاید . گاهی اوقات فردی که مهاجرت میکند میخواهد با یک همزبان و هموطن خود ان کشور ازدواج کند یا با او وارد رابطه میشود و دراین خصوص نیاز به مشاوره دارند که ایا برای هم دیگر گزینه ی مناسبی خواهند بود یا خیر .یا وارد رابطه شدند و به مشکل برخورد کردند در اینصورت نیز نیاز دارند در خصوص مشکلاتشان با مشاور صحبت کنند تا بتوانند برای بهبود رابطه یا تصمیم گیری در مورد ادامه رابطه از نظر یک متخصص هم جویا شوند . روانشناس ایرانی گزینه ی مناسبی برای این مشورت است .
مشاوره کودک و نوجوان
ممکن است افرادی که مهاجرت میکنند دارای فرزند باشند و خوب ممکن است همین موضوع مشکلاتی برای انها ایجاد کند . یعنی کودک یا نوجوانی که وارد یک کشور جدید میشود دچار مشکلاتی شود که نتواند خود را به درستی با شرایط جدید وفق دهد . مثلا ممکن است باعث افسردگی در کودک یا نوجوان بشود چون دوستان خود را از دست داده و با همکلاسی ها و هم محله ای های خود به راحتی نمیتواند ارتباط برقرار کند یا دچار افت تحصیلی میشود . یا درگیر مشروب و الکل یا مواد دیگر میشود و یا ممکن است مشکلات ارتباطی با دوستان هم جنس یا جنس مخالف خود را داشته باشند و یا موضوعات دیگر که این موضوعات خانواده ها را نگران میکند و این نگرانی ارامش خانواده را بهم میریزد و نیاز دارند که با یک روانشناس صحبت کنند تا کمک بگیرند و روانشناس ایرانی میتواند راهکار مناسبی باشد چون همانطور که بیان شد از انجایی که زبان مشترک و فرهنگ مشترک بین درمانگر و درمانجو وجود دارد بنابرین در بیان مشکل و دریافت راهکار میتواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد .
مشاوره مهاجرت
علاوه بر تمام مواردیکه به ان اشاره شد که افراد میتوانند مشکلاتی در حوزه های فردی و رابطه ای و شغل و عملکرد داشته باشند، خود مهاجرت میتواند استرس هایی را به فرد تحیمل کند که این میتواند روی برنامه ریزی برای زندگی شان و مدیریت امور زندگی شان اثر گذار باشد . که در اینجا نقش یک روانشانس و مشاور میتواند پررنگ خود را نشان دهد تا بتواند کمک کننده و تسهیل گر باشد . مثلا اینکه اگر در کشور هلند هستید و نمیدانیدکه چطور باید اقدام کنید و از چه مکانها و امکاناتی میتوانید استفاده کنید . یا اگر میخواهید ادامه تحصیل بدهید، به دنبال شغلی هستید یا شاغل هستید اما نمیدانید که چطور باید از حقوق خود دفاع کنید میتوانید از یک مشاور ایرانی که تجربه زندگی کردن در کشورهای المانی زبان را دارد بهره مند شوید و مشاورین ما میتوانند در این خصوص برای شما سودمند باشند .

روانشناسی آنلاین برای ایرانیان مقیم هلند

شاید باید اینطور بیان کرد که گاهی اوقات به دلایلی که در بالا بیان کردیم امکان مراجعه ی حضوری و دریافت خدمات رواندرمانی و روانشناسی میسر نباشد. و این سوال برای شما پیش بیاید که ایا روانشناسان انلاین میتوانند به اندازه مراجعه ی حضوری کمک کننده باشند و اثر بخشی داشته باشد؟ جواب این سوال مثبت است. روانشناسان انلاین بیشتر همان روانشناسانی هستند که بصورت حضوری به انها مراجعه میکنید و خدمات دریافت مینمایید. در خدمات حضوری بصورت رودرو با درمانگر خود صحبت خواهیدکرد و در مشاوره انلاین به شیوهای مختلف مانند تماس تصویری یا صوتی و در مواقعی بسته به نوع مشکل میتوان بصورت نوشتاری و چت نیز مشاوره دریافت نمایید .
البته همانطور که در بالا نیز به ان اشاره کردم یکی از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که ایا ان فرد دارای مجوز کار و صلاحیت کافی است یا خیر که در این خصوص کاملا مطالبی بیان شد که پیشنهاد میکنم به عنوان ویژگی های یک روانشناس خوب در ترکیه مراجعه بفرمایید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

جلسات مشاوره روانشناسی انلاین به چه صورت است؟

جلسات مشاوره روانشناسی انلاین به اینصورت اتفاق میافتد که ابتدا هر فردی که نیاز به مشاوره روانشناسی داشته باشد با جستجوکردن در اینترنت و با مد نظر قراردادن موضوع خود روانشناس مناسبی را پیدا میکند و با شمارهایی که برای ارتباط گذاشته اند ارتباط برقرار مینمایند و قاعدتا بعد از اگاه شدن از شرایط مشاوره زمانی مشخص میشود و راههای ارتباطی رد و بدل میشود و در زمان مشخص کسی که میخواهد مشاوره دریافت کند تماس برقرار میکند .
روال جلسات مشاوره انلاین مانند جلسات حضوری است. یعنی ابتدا روانشناس و بعد مراجع اطلاعات مختصری به همدیگر ارائه میدهندو بعد مراجع با بیان مشکل خود؛ شروع کار درمان را آغاز میشود و بعد از بیان مشکل وبررسی مسائل و مشکلات فرد و دریافت اطلاعات و رد و بدل کردن انها با مراجع به یک موضوع واحد دست پیدا میکنند و در ان موضوع با همدیگر توافق میکنند و کار درمان شروع میشود .
بسته به سبک درمانی درمانگر و مشکل مراجع درمانگر شیوه ی درمانی خود را به مراجع معرفی میکند و روال کار طبق پروتکلهای هر تکنیک پیش میرود تا مراجع به نتیجه ی مطلوب برسد . قاعدتا زمان جلسات درمان مانند جلسات حضوری بین ۴۵-۵۰ دقیقه است و عموما جلسات بصورت هفته ای یکبار برگزار میگردد مگر در شرایطی که نیاز است این ملاقات ها به دو جلسه در هفته افزایش پیدا کند و در هر جلسه مروری بر جلسات قبل و پیگیری وضعیت روحی و خلقی مراجع صورت میگیرید و این روند ادامه پیدا میکند تا مراجع از بهبود حال خود رضایت پیدا میکند و بعد از درمان این جلسات میتواند با فاصله ادامه پیدا کند .

آیا مشاوره آنلاین برای ایرانیان مقیم هلند مناسب است؟

قطعا ایرانیان مقیم هلند نیز مانند همه ی افراد ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که این مشکلات میتواند فردی یا ارتباطی یا بصورت بیماری باشد و در نتیجه نیاز است که در این خصوص با فردی مشورت کنند . به همان دلایلی که در بالا اشاره شد مثلا همزبانی و درک مشکلات فرد، مسئله هزینه، پیداکردن یک روانشناس متخصص و … که بیان شد، نیاز است با متخصص روانشناس صحبت کنند و خب بعد مسافت و نداشتن دسترسی حضوری باعث میشود که گزینه انلاین انتخاب شود تا بتوانند در حداقل زمان و فارغ از بعد مسافت و هزینه ی کمتر با روانشناس صحبت کنند و مشکلات خود را با ایشان درمیان بگذارند. قطعا بعد از صحبت با روانشناس و پیگیری درمان تا حصول نتیجه اثر بخشی بالایی به ارمغان خواهد آورد .
و مورد دیگری که حائز اهمیت است این است که چنانچه بعد از یک یا چند جلسه از درمان احساس کردید که نتوانستید با درمانگر خود ارتباط خوبی برقرار کنید یا با شیوه ی کاری ایشان موافق نبودید و ارتباط برقرار نکردید به راحتی میتوانید درمانگر خود را تغییر دهید .

بهترین شیوه برای پیدا کردن روانشناس ایرانی در هلند

اگر به دنبال یک روانشناس ایرانی هستید و در حال حاضر در یکی از شهرهای هلند از قبیل امستردام، لاهه، اوترخت، آیندهوون، تیلبورخ، آلمیره یا هر شهر دیگری زندگی میکنید، فقط لازم است که پای سیستم کامپیوتر خود بنشینید و یک سرچ کوتاه بکنید و جمله ی روانشناس ایرانی در کشور هلند را جستجو کنید تا بتوانید با توجه به مطالبی که عنوان شد یک روانشناس متخصص و متبحر را پیدا کنید و با گوشی همراه خود بصورت انلاین با او در ارتباط باشید. فارغ از اینکه شما در کجای هلند هستید و زندگی میکنید؛ میتوانید با روانشناسان ایرانی در ارتباط باشید و از راهنمایی های ایشان بهره مند شوید . همکاران ما نیز در کنار سایر روانشناسان مفتخرند تا با ارائه خدمات روانشناسی در کنار شما باشند و هر زمانی که نیاز به مشاوره داشتید با ما در ارتباط باشید.
شعار همیشگی ما ” هستیم انجا که کسی نیست .”

5 دیدگاه دربارهٔ «روانشناس ایرانی در هلند»

  1. سلام ، وقت بخیر
    راه ارتباط با شما را پیدا نکردم ، وقت مشاوره میخوام در روتردام . اگر امکان دارد تماس بگیرید .
    شماره تلفن: ۰۶۴۴۷۱۰۶۹۱

    1. سلام و وقت بخیر ضمن تشکر از پیام شما لطفا جهت هماهنگی برای مشاوره به شماره ۰۹۰۵۴۷۷۰۳۷۷ از طریق واتساپ پیام بدهید . حتما به شما پاسخ داده خواهد شدو شیوه ارتباط هم به شما راهنمایی خواهد شد. متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا