مشاوره ایرانیان خارج از کشور

مشاوره ایرانیان خارج از کشور

شرایط زندگی کنونی بصورتی شده است که فشارهای زیادی روی افراد قرار میگیرد و بصورتی است که شاید اینطور بگیم که یک فرد به تنهایی نمیتونه از پس مشکلاتش بربیاد و نیاز دارد که در این خصوص از یک متخصص کمک بگیرد. مشاوره روانشناسی یک تخصص است و مانند هر تخصص دیگر نیاز به افرادی دارد که در این خصوص تحصیل کردند و آموزش دیدند . 

دوستان و هموطنان ما که در خارج از کشور زندگی میکنند، بدلایل مختلف ممکن است با مشکلاتی روبروشوند که نیاز باشد با یک روانشناس صحبت کنند و با او مشکلاتشان را درمیان بگذارند .

مشاوره ایرانیان خارج از کشور

اهمیت مشاوره برای ایرانیانی که خارج از کشور هستند چیست؟ 

مسئله مهاجرت به دلایل مختلفی بوجود میاید و خب مانند خیلی چیزهای دیگر در ابتدا تصویری شیرین از زندگی در یک کشور دیگر در فرد وجود دارد. ولی وقتی مدتی در آن کشور زندگی میکند جنبه های تلخ و پرفشار آن نیز رخ خودش را نشان میدهد. 

شاید یکی از دلایل مشکلاتی که افراد دارند میتواند این باشد که دوری از کشور و فرهنگی که با آن بزرگ شدند باشد. شاید دوری از خانواده و محیط زندگی دلیل دیگری برای این مشکلات باشد . شاید مشکلات غیر قابل پیش بینی رو در روی فرد قرار میگیرد. شاید مشکلات اقتصادی و نبود حمایت خانوادگی و … از جمله مشکلاتی هستند که هموطنان ما که به خارج از ایران مهاجرت کردند با آن مواجه میشوند.

 و از طرف دیگر با توجه به تاب آوری افراد و میزان تحمل او دیر یا زود ممکن است با مشکلاتی مانند افسردگی، استرس، اضطراب مواجه شوند و یا مشکلاتی دیگری در حوزه خانواده داشته باشند یا با شریک عاطفی خود به مشکلاتی برخورد کنند. لازم بذکر است که این مشکلات فقط برای کسانیکه تازه وارد یک مکان جدید میشوند نیست و ممکن است که فرد سالها در یک کشور زندگی کرده و ظاهر امر این باشد که همه چی روبراه است، اما حال فرد با خودش خوب نیست. در نتیجه در این موقعیتها لزوم نیاز به صحبت کردن با یک مشاور و روانشناس مطرح میگردد .

مشاوره ایرانیان خارج از کشور

مزایای استفاده از مشاوره آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

    • مشاوره با زبان مادری : قطعا زمانیکه که یک فردی به خارج مهاجرت میکند باید با زبان آن کشور صحبت کند و همه ی ما میدانیم که صحبت کردن با زبان مادری خیلی بهتر میتواند آن چیزهایی که در دل و فکر و احساسمان هست را راحتتر بیان کنیم. طبیعی است که در خارج از کشور هم روانشناس است اما خب باید به زبان آن کشور صحبت شود و از طرف دیگر باید خیلی به زبان آن کشور مسلط باشیم تا بتوانیم همه ی آن چیزی را که مایل هستیم را بیان کنیم .
    • مشاوره با روانشناسی که فرهنگ مشترک با ما را داشته باشد: وقتی دو نفر با هم صحبت میکنند برای اینکه بتوانند راحتتر حرف بزنند اگر فرهنگ مشترکی داشته باشند بهتر میتوانند حرف همدیگر را متوجه شوند و با هم ارتباط بگیرند. بنابرین برای دوستانی که خارج از کشور زندگی میکنند اگر با یک هموطن خود بتوانند ارتباط بگیرند و صحبت کنند بهتر میتوانند در خصوص مشکلات خود صحبت کنند.
    • صحبت کردن با یک روانشناس ایرانی : شاید این موضوع در ادامه ی مطلب بالا باشد یعنی وقتی که یک مراجع که نیاز به مشاوره دارد بتواند با یک روانشناس ایرانی که تخصص این کار را دارد و فرهنگ و زبان مشترکی دارند، راحتتر میتوانند ارتباط بگیرند و در خصوص مشکلاتشان حرف بزنند و راهکار دریافت نمایند .
    • مقرون به صرفه بودن:هزینه ی هر جلسه مشاوره برای یک فرد در خارج از ایران ( فرضا در امریکا یا کانادا بین ۷۰ تا ۱۵۰ دلار برای هر جلسه مشاوره میباشد.) هزینه بر و گران خواهد بود. در حالیکه اگر بخواهد با یک متخصص در کشور ایران این مشاوره را داشته باشد خیلی مناسبتر و ارزان تر خواهد بود .
    • دسترسی آسان . امروزه به لطف Net Work ها و ابزارهایی که در گوشی های همراه وجود دارد. با یک سرچ در اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی امکان تماس بصورت تلفنی یا تصویری بایک روانشناس به راحتی امکان پذیر است و از طرفی هر فردی در هر جای کره ی زمین میتواند با یک متخصص در نقطه ی دیگر از کره ی زمین ارتباط برقرار کند و نگران بعد مسافت و رفت و آمد و سختی های دیگر نباشد.
مشاوره ایرانیان خارج از کشور

خدمات مشاوره آنلاین برای ایرانیان خارج از کشور

هموطنان ما که در خارج از کشور زندگی میکنند با به دلیل اینکه در کشور جدید با مشکلاتی از قبیل دوری از خانه و خانواده، رودرویی با فرهنگ جدید و اختلافات فرهنگی، به تناسب آن مشکلاتی که در خانواده ایجاد میشود، مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که تا قبل از آن اصلا با این موضوعات برخورد نداشتند و برایشان تازگی دارد مواجه خواهند شد .

ما برای اینکه در این خصوص به هموطنانمان کمکی کرده باشیم، فضایی برای مشاوره آنلاین روانشناسی برای ایرانیان خارج از کشور فراهم کردیم تا در این فضا بتوانند با روانشناس صحبت کنند و بتوانیم راه گشا باشیم.

افسردگی 

یکی از مشکلات شایع برای هموطنان ما در خارج از کشور، مشکل افسردگی است. طبیعتا دوری از خانواده و مواجه شدن با مشکلاتی که رودروی فرد قرار میگیرد یکی از مشکلات عمده و شایع افسردگی است. فرد علائمی مانند خلق پایین و افسرده، غمگینی، کمبود انرژی و عدم علاقه و لذت، مشکل در اشتها و خواب و …  را در خود میبیند و تصور میکند که افسرده شده. در نتیجه برای اینکه بتواند به موقع اقدامی انجام دهد نیاز است با یک روانشناس این موضوع را درمیان بگذارد تا دیر نشده بتواند به زندگی عادی برگردد.  ما با رویکرد درمان شناختی – رفتاری که یک روش علمی است و نتایج درمان خوبی در این خصوص داشته است سعی میکنیم که به هموطنانمان کمک کنیم و بتوانیم با کمک هم به زندگی عادی خود برگردید.

افسردگی

استرس و اضطراب

یکی دیگر از مشکلاتی که هموطنان خارج از کشور با آن مواجه میگرند استرس و اضطراب است. طبیعتا به دلیل تازگی محیطی که در آن هستید و دوری از خانواده، تفاوت فرهنگی و گنگ بودن مسیری که قصد دارید در آن گام بردارید و … میتواند باعث استرس و اضطراب شود. استرس و اضطراب هم اگر مدت کوتاهی باشد خیلی هم سودمند است و ما را برای اینکه بیشترو با دقت بالاتری به موضوعاتمان بپردازیم سودمند خواهد بود. اما شوربختانه همیشه به اینصورت نخواهد بود و مدت طولانی با فرد هست و این باعث میشود که عملکرد زندگی عادی فرد را تحت الشعاع خود قرار دهد و از طرفی باعث مشکلات دیگری مانند افسردگی، وسواس و … خواهد شد. بنابرین نیاز است که استرس و اضطراب کاهش پیدا کند تا فرد بتواند به زندگی عادی خود برگردد. در این خصوص نیز ما بسته به سطح میزان استرس و اضطراب مداخله خواهیم کرد و سعی میکنیم که برای هموطنانمان راه گشاه باشیم .

مشاوره پیش از ازدواج  

خیلی از افراد زمانیکه مجرد هستند به خارج مهاجرت میکنند و بعد از مدتی که آنجا جاگیر شدند از تنهایی خود خسته میشوند و مایلند که با فرد دیگری همراه باشند و ازدواج کنند. برای اینکه بخواهند تصمیم درستی را داشته باشند، نیاز دارند که با یک مشاور صحبت کنند و مشاوره پیش از ازدواج داشته باشند .

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره روابط عاطفی و زوج درمانی  

یکی از مشکلاتی که مبتلا به خیلی از افراد است، مشکلات روابط بین دو نفر است که یا با پارتنر خود مشکل دارند و یا با همسر خود و این برای هر کسی اتفاق میافتد. چه در کشور خودمان باشیم و یا در خارج از کشورباشیم. لیکن برای افرادی که خارج از کشور زندگی میکنند این موضوع کمی پررنگ تر است. شاید یکی از دلایل این مشکل این باشد که تغییر در شرایط زندگی روی خلقیات و خواسته های افراد تاثیر میگذارد و ممکن است مشکلات دیگری که در زندگی است، نتیجه و پیامدش رو روی زندگی خانوادگی یا روابط عاطفی نشان دهد و در اینجا نیز نیاز است که افراد با فردی مشورت کنند و مشکلاتشان را درمیان بگذارند و راهکار دریافت کنند.

زوج درمانی

خلاصه اینکه ؛

زندگی کردن در دوره ی کنونی با مشکلاتی همراه است که این مشکلات برای افرادی که در خارج از ایران زندگی میکنند هم وجود دارد و شاید در بعضی موارد کمی بیشتر باشد. بنابرین نیاز دارند که برای برطرف کردن مشکلاتشان با یک روانشناس صحبت کنند و مشکلاتشان را درمیان بگذارند و خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی هموطنان ما در هر کجا از این کره خاکی که باشند میتوانند با یک روانشناس ایرانی که همزبان آنها است و با فرهنگی که در آن بزرگ شده اند آشنا هستند و بهتر میتوانند حرفهای خود را با آنان بزنند امکان پذیر شده است

شعار همیشگی ما ” هستیم آنجا که کسی نیست .”

پیمایش به بالا