روانشناس ایرانی در آلمان

روانشناس ایرانی در آلمان

شما دوست عزیر؛ بله شما اگر در کشور المان زندگی میکنید، اگر در زندگی مشترکتان به مشکل برخورد کردید، اگر در روابط عاشقانه و عاطفی با پارتنرتان به مشکل برخوردکردید،  چنانچه با همکارانتان مشکل دارید، مشکل خانوادگی پیدا کردید و قصد طلاق دارید یا خدایی نا خواسته درگیر فوت یکی از عزیزانتان شده اید و خیلی از مشکلات دیگری که میتواند وجود داشته باشد و در یک چنین شرایطی نیاز دارید که با یک همزبان صحبت کنید که با فرهنگ و ادبیات شما اشنا باشد و بتواند حرف شما را به راحتی متوجه شود، در این جاست که صحبت با یک روانشناس ایرانی میتواند مانند یک هدیه ی ارزنده باشد و بتواند کلید مشکل شما باشد .

مشکلاتی که بعد از مهاجرت به کشور آلمان برای افراد ایجاد میشود

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که مقصد خیلی از ایرانیانی که قصد مهاجرت به یک کشور اروپایی را دارند میباشد . بنابرین شروع میکنند به برنامه ریزی و یادگیری زبان و … برای اینکه به نوعی به ان کشور نقل مکان کنند. و بالاخره کارهای خود را انجام میدهند و کارهای پایانی مانند چمدان بستن و بلیط گرفتن را انجام میدهند و مهاجرت میکنند . طبیعتا در بدو ورود به یک کشور همه چیز برای انها تازگی دارد و هر چه که میبینند جذابیت است و جذابیت و هر روز لذت بیشتری از روز قبل میبرند. اما خوب این ابتدای کار است و کم کم احساس میکنند که حال و هوای روزهای اول را ندارند و این حالت شاید که به مرور بیشتر شود و کم کم احساس کند که حال خوبی ندارد و ان هیجانات و احساساتی که از مدتها قبل که در کشورش بوده و وقتی که به آلمان وارد شده بوده را ندارد و اینجاست که دوست دارد با کسی مشورت کند. دوست ، خانواده ،…. شاید بتواند مخاطبی برای گفتگو و درد دل ما باشد اما به دلیل ملاحظاتی که مثلا نکند که خانواده را نگران کنم، نمیخوام از مشکلاتم کسی چیزی بداند، اصلا نمیتونه که کمکی بکنه و … و اینجاست که فکر میکند که بهتر است با یک فرد متخصص روانشناس که خارج از حوزه ی نزدیکانش صحبت کند .

روانشناسی یک علم است که با استفاده از روشهای علمی به بررسی فکر و هیجان و رفتار یک فرد میپردازد. روانشناسی به مشکلات و فرایندهای روح و روان افراد میپردازد. هر انسانی دنیای درونی خود را دارد و مشکل هر کسی مختص به خود او است. بنابرین نمیتوان مانند پزشکی یک نسخه ی واحد را برای همه تجویز کرد و نیاز است که برای هر فرد راهکار مخصوص به او داده شود .

از بعد از کرونا به نوعی همه ی کشورهای جهان با مشکلات اقتصادی مواجه شدند و کشور المان نیز از این قاعده مستثنی نبوده. قاعدتا شما دوست عزیز که در المان زندگی میکنید و با مشکلاتی روبرو هستید و از طرفی مسائل اقتصادی نیز باری دیگر بر دوش شما است و برای همین تمام تلاش خود را میکنید که هزینه ها را مدیریت کنید و در عین حال چون نیاز به خدمات روانشناسی دارید پس گزینه روانشناس ایرانی میتواند بهترین گزینه باشد .

روانشناس ایرانی و آلمانی

شاید این سوال برای شما هم مطرح باشد که برای مشاوره به روانشناس ایرانی مراجعه کنید یا روانشناس المانی. بررسی ها نسان میدهد مراجعینی که برای مشاوره روانشناسی با یک روانشناس ایرانی صحبت میکنند رضایت بیشتری نسبت به روانشناس آلمانی دارند. شاید یکی از مهمترین دلایل این اثر بخشی این باشد که همه ی ما زمانیکه که میخواهیم در مورد احساساتمان و مسائل و مشکلاتی که به روح و روانمان برمیگردد با یک فردی که همزبان ما باشد صحبت کنیم. برای اینکه خیلی راحت میتوانیم احساسات خود را و ان چیزهایی که در ذهنمان است را برون ریزی کنیم .
عامل مهم دیگری که باعث این اثر بخشی میشود نقش فرهنگ است. یک روانشناس برای اینکه بتواند در کار خود موفق باشد و کمک بهتری به مراجع خود بکند باید با فرهنگ آن فردی که با او صحبت میکند اشنا باشد تا بتواند مشکلات او را درست درک کند و با او درمان درستی را داشته باشد .
پس در نتیجه همین دو عامل زبان و فرهنگ میتواند یک رابطه ی درمانی خوب بین درمانجو و درمانگر ایجاد کند. بنابرین مراجعه به یک روانشناس ایرانی سودمند تر از یک روانشناس آلمانی است که هموطنان ما به آن آگاهی دارند .

مزیت های مشاوره با روانشناس ایرانی در آلمان

با توجه به مواردی که مختصر در بالا اشاره شد؛ مشاوره با روانشناس ایرانی برای فردی که در آلمان زندگی میکند دارای سودمندی و مزیتهایی است که مواردی از ان را در زیر اشاره میکنم .
• زمانیکه قصد دارید مشکل خود را بیان کنید میتوانید این کار را به راحتی انجام دهید برای اینکه شما با زبان مادری خود که کاملا روی ان تسلط دارید صحبت میکنید پس به راحتی زیاد مشکل خود را بیان میکنید .
• درک شدن بیشتر مسائل و مشکلاتی که یک شهروند بیان میکند . برای اینکه فرهنگ مشترکی بین هر دو وجود دارد.
• در دسترس بودن مشاور و سهولت گفتگو با او.
• مقرون به صرفه بودن صحبت کردن با یک روانشناس ایرانی نسبت به یک روانشناس آلمانی .
• مراجع میتواند بصورت محرمانه مسائل و مشکلات خود را به راحتی بیان کند و نگرانی از این بابت نداشته باشد.
• بدون مراجعه ی حضوری با روانشناس صحبت کند .
• درمانجو میتواند به راحتی حق انتخاب داشته باشد و روانشناس مناسبی را برای خود انتخاب کند.

ویژگی های یک روانشناس خوب برای مشاوره در آلمان

یکی از مواردی که برای شما دوست عزیز مهم است این استکه یک روانشناس خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد که شما بتوانید او را انتخاب کنید . در اینجا میخواهم چند ویژگی را برای شما بیان کنم.
داشتن مجوز برای کار درمان
امروزه با توجه به گسترش Net work ها و شبکه های اجتماعی و عدم توانایی کنترل روی صحت و سقم اطلاعاتی که بیان میکنند پیدا کردن یک فردی که واقعا شرایط و اجازه این کار را داشته باشد دشوار است. بنابرین یکی از سهل الوصول ترین راهها برای برطرف کردن این مشکل پیدا کردن روانشناسانی است که دارای مجوز رسمی از سازمانهای ذیربط هستند .
داشتن دانش و تجربه 
برای پیدا کردن یک روانشناس خوب بهتر است که قبل از اینکه با یک مشاور صحبت کنید یک بررسی در مورد ایشان داشته باشید. برای اینکار میتوانید رزومه ی ایشان را مطالعه بفرمایید یا نظرات کاربران ایشان را مطالعه بفرمایید. اینکار به شما کمک میکند تا در انتخاب خود بهتر تصمیم گیری بفرمایید .
داشتن اطلاعات به روز 
روانشناسی هم مانند هر رشته ی دیگری در حال به روز رسانی است و هر روز اطلاعات علمی و یافته های علمی و تکنیکهای جدیدتری برای درمان میاید ویک روانشناس خوب کسی استکه خود را با این اطلاعات وفق دهد و اطلاعات خود را به روز رسانی کند و دورهای مختلف را در این خصوص دیده باشد که شما دوست گرامی با ملاحظه ی گو اهینامه ها و دوره های گذرانده شده میتوانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید .
داشتن حس همدلی 
وقتی که شما با یک روانشاسی صحبت میکنید اگر که روانشناس شما از بالا به پایین به شما نگاه کند و خوب شما را درک نکند حس خوبی به شما دست نخواهد داد . یکی از ویژگی های یک روانشناس خوب داشتن حست همدلی بالا است و اینکه شما فکر کنید که روانشناس شما چقدر خوب احساسات شما را درک میکند و شما چه حال خوبی پیدا میکنید وقتی که فردی با شما همدلی درست داشته باشد.
نداشتن قضاوت 
قضاوت یعنی برچسب زدن، یعنی در مورد رفتار یا افکار یا احساسات شما اظهار نظر کردن بدون اینکه همه چیز را در مورد شما بدانند . قاعدتا این به شما حس خوبی نخواهد داد . بنابرین یکی از ویژگی های مهم یک روانشناس عدم قضاوت است و شما را همانطور که هستید ببیند .

 

روانشناسان ایرانی در آلمان در چه حوزه هایی مشاوره می دهند؟

یک روانشناس ایرانی در آلمان در حوزه های مختلفی در کنار شما خواهد بود. افراد دارای مشکلات زیادی هستند و قاعدتا در حوزه های مختلفی هم نیاز به مشاوره خواهند داشت. خدماتی که یک روانشناس میتواند ارائه دهد در حوزه های متعددی است که عبارتند از:

مشاوره استرس
مهاجرت به خودی خود با استرس های زیادی همراه است . اینکه در یک کشور جدید چه کاری باید انجام داد، اینکه چه مشکلاتی در پیش روی آنها خواهد بود، اینکه در کجا سکنی میگیرد، شرایط به چه صورت خواهد بود و …. این مشکلات برای ابتدای کار است و بعد از اینکه در ان کشور مستقر شد نیز مشکلات دیگری خواهد داشت که این خود نیز برای فرد استرس های زیادی را بهمراه خواهد داشت .
قاعدتا ما ادمها تا یک جایی میتوانیم استرس های خود را مدیریت کنیم . اما وقتیکه مقدار و شدت انها زیاد شود کنترل از دست ما خارج میشود وانجاست که نیاز پیدا میکنیم که با یک روانشناس یا مشاوره افسردگی در مورد استرسهای خود صحبت کنیم .
مشاوره افسردگی 
خود استرس میتواند افسردگی را نیز به همراه داشته باشد. از طرفی تنهایی و انزوا، نبودن ارتباطات اجتماعی قوی، بلد نبودن و مسلط نبودن به زبان ان کشور و …. میتواند شرایط افسردگی را برای فرد بهمراه داشته باشد و در نتیجه بعد از مدتی متوجه میشود که عملکرد زندگی او کاهش پیدا کرده و برون رفت از این شرایط برایش دشوار است. بنابرین برای برون رفت از این شرایط نیاز دارد که با یک روانشناس یا ( مشاوره فردی ) صحبت کند تا با کمک او بتواند به شرایط عادی زندگی برگردد.
مشاوره فردی 
گاهی اوقات مشکلات در حد حاد نیستند و ما احساس میکنیم که در روابط با همکاران و دوستانمان مشکل داریم. نمیتوانیم از حقوق خود به درستی دفاع کنیم، اعتماد به نفس کافی نداریم، برای پیشرفت تحصیلی یا شغلی نیاز داریم که با کسی مشورت کنیم و این مشورت با یک متخصص روانشناس سودمند خواهد بود . مشاوره با روانشناس ایرانی به شما کمک میکند که زندگی هدفمند تر و بهتری داشته باشید.
زوج درمانی 
خیلی از دوستانیکه مهاجرت میکنند باتفاق اعضای خانواده مهاجرت میکنند. وقتی وارد یک کشور جدید میشوند در ظاهر باید خودشان را با فرهنگ ان جامعه هماهنگ کنند و این هماهنگی برای فردی که سالها با فرهنگ خودش رشد کرده مشکلاتی را ایجاد میکند و وقتی که فرد با خانواده مهاجرت میکند این مشکلات ممکن است در تک تک اعضای خانواده پیش بیاید و یکی از اساسی ترین اعضای خانواده که زن و شوهر هستند میتواند مشکلات اساسی ایجاد کند. بنابرین نیاز ست که در مورد مشکلاتشان بایک روانشاس صحبت کنند تا شالوده ی زندگی از هم نپاشد . روانشناس ایرانی بهترین گزینه برای مشورت کردن در زمینه مشکلات زوجی است .
مشاوره خانواده 
همانطور که در بالا نیز اشاره شد ممکن است اعضای خانواده در هر جایی که باشند با مشکلاتی مواجه شوند و این مشکلات در زمانیکه مهاجرت میکنند شاید بیشتر شود یا جنس ان متفاوت باشد. بنابرین ممکن است برای رفع این مشکلات نیاز به مشورت با یک روانشناس یا (مشاوره خانواده) را داشته باشند و بهتر است این مشورت با یک روانشناس ایرانی باشد تا راحتتر بتوانند در خصوص مشکلات خود صحبت کنند .
مشاوره ازدواج و رابطه 
مشاوره ازدواج و رابطه برای هر فردی ممکن ست بوجود بیاید. گاهی اوقات فردی که مهاجرت میکند میخواهد با یک همزبان و هموطن خود ان کشور ازدواج کند یا با او وارد رابطه میشود و دراین خصوص نیاز به مشاوره دارند. یا وارد رابطه شدند و به مشکل برخورد کردند در اینصورت نیز نیاز دارند با مشاور صحبت کنند. روانشناس ایرانی گزینه ی مناسبی برای این مشورت است .
مشاوره کودک و نوجوان
گروهی از افرادی که وقتی به یک کشور مهاجرت میکنند با مشکل مواجه میشوند کودکان و نوجوانان هستند . که این مهاجرت برای انها مشکلاتی ایجاد میکند. مثلا ممکن است باعث افسردگی در کودک یا نوجوان بشود چون دوستان خود را از دست داده و با همکلاسی ها و هم محله ای های خود به راحتی نمیتواند ارتباط برقرار کند یا دچار افت تحصیلی میشود . یا درگیر مشروب و الکل یا مواد دیگر میشود یا …. که این موضوعات خانواده ها را نگران میکند و نیاز دارند که با یک روانشناس صحبت کنند تا کمک بگیرند و روانشناس ایرانی میتواند راهکار مناسبی باشد.
مشاوره مهاجرت
مضاف بر تمام مواردیکه به ان اشاره شد که افراد میتوانند مشکلاتی در حوزه های فردی و رابطه ای و شغل و عملکرد داشته باشند، خود مهاجرت میتواند استرس هایی را به فرد تحیمل کند که این میتواند روی برنامه ریزی برای زندگی شان و مدیریت امور زندگی شان اثر گذار باشد. که در اینجا نقش یک روانشانس و مشاور میتواند پررنگ خود را نشان دهد تا بتواند کمک کننده و تسهیل گر باشد. مثلا اینکه اگر در کشور آلمان هستید و نمیدانیدکه چطور باید اقدام کنید و از چه مکانها و امکاناتی میتوانید استفاده کنید. یا اگر میخواهید ادامه تحصیل بدهید، به دنبال شغلی هستید یا شاغل هستید اما نمیدانید که چطور باید از حقوق خود دفاع کنید میتوانید از یک مشاور ایرانی که تجربه زندگی کردن در کشور المان را دارد بهره مند شوید و مشاورین ما میتوانند در این خصوص برای شما سودمند باشند .

روانشناسان ایرانی در چه مناطقی از آلمان به ایرانیان مشاوره میدهند؟

اگر به دنبال یک روانشناس ایرانی هستید و در حال حاضر در یکی از شهرهای برلین، مونیخ، هامبورگ، دورتموند، فرانکفورت، اشتوتکارت، دوسلدورف، برمن، کلن ، آخن یا هر شهر دیگری زندگی میکنید، فقط لازم است که پای سیستم کامپیوتر خود بنشینید و یک سرچ کوتاه بکنید و جمله ی روانشناس ایرانی در کشور المان را جستجو کنید تا بتوانید با توجه به مطالبی که عنوان شد یک روانشناس متخصص و متبحر را پیدا کنید و با گوشی همراه خود بصورت انلاین با او در ارتباط باشید. فارغ از اینکه شما در کجای المان هستید میتوانید با روانشناسان ایرانی در ارتباط باشید و از راهنمایی های ایشان بهره مند شوید. همکاران ما نیز در کنار سایر روانشناسان میتوانند در کنار شما باشند و هر زمانی که نیاز به مشاوره داشتید با ما در ارتباط باشید.
شعار همیشگی ما ” هستیم انجا که کسی نیست .”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا